feitelijk gescheiden en nieuwe vriend en eigen zaak

mieke43
Topic Starter

feitelijk gescheiden en nieuwe vriend en eigen zaak

#1 , 24 mei 2007 10:31

4 maanden geleden ben ik bij mijn man weggegaan na een huwelijk van 21 jaar. Omdat wij samen een zaak hebben word ik nog dagelijks met hem geconfronteerd wat de situatie echt niet gemakkelijk maakt. Hij doet moeilijk langs alle kanten en dreigt ermee de zaak te sluiten als ik stop met daar te werken, hij geeft me ? 500 om 5 dagen van de 6 in de winkel te staan, nu laat hij me weten dat hij het niet meer kan betalen en ik tevreden moet zijn met ? 250 per maand. Door een medische ingreep ben ik enkele dagen aan mijn bed gekluisterd en heeft hij de winkel gesloten met alle gevolgen vandien.
Ik heb veel zin om gewoon niet meer te gaan werken in de zaak maar dan sluit hij definitief en draai ik mee op voor de schulden alhoewel ik momenteel niks meer bezit, alles is in handen van mijn ex.

Nu heb ik ook een nieuwe vriend waar ik heel veel steun bij heb gevonden en waar ik meer en meer voor begin te voelen ondanks dat ik mannen had afgezworen na wat ik allemaal heb moeten doorstaan in mijn huwelijk. Nu is mijn vraag waar moet ik op letten zodat mijn ex mij niet kan laten betrappen en moest dat toch gebeuren wat zijn dan de gevolgen voor mij. Ik weet dat mijn vriend niet mag blijven overnachten maar tijdens welke tijdstippen mag ik hem wel binnen laten bij mij of mag ik helemaal geen vrienden ontvangen.

Graag een beetje raad AUB

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 24 mei 2007 11:29

kindjes?

RR

mieke43
Topic Starter

#3 , 24 mei 2007 13:50

ja twee kinderen, de oudste wordt 21 en is bij de vader gebleven tot ze met haar vriend kan gaan samenwonen en de jongste bijna 16 woont bij mij.

Reclame

j.demoor

#4 , 25 mei 2007 13:09

?Art.213.Echtgenoten zijn jegens elkaar tot samenwoning verplicht; zij zijn elkaar GETROUWHEID, hulp en bijstand verschuldigd.?(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

?De getrouwheid blijft voor ieder echtgenoot verplicht zolang het huwelijk duurt;dus ook zolang de verbreking van het huwelijk niet is bewerkt"(Cass. 4 januari 1960,R.W. 1960-61, 689;Pas. 1960,I,494).

?Art.229.Ieder der echtgenoten kan echtscheiding vorderen op grond van overspel door de andere echtgenoot gepleegd.?(Burgerlijk Wetboek).

?Art.1016bis.Het bewijs van overspel als grond tot echtscheiding kan worden geleverd door vaststelling bij gerechtsdeurwaarder.?(Gerechtelijk Wetboek).

?Art.1.Geen opsporing of huiszoeking mag in een voor het publiek niet toegankelijke plaats worden verricht v??r vijf uur 's morgens en na negen uur 's avonds...?(7 JUNI 1969. - Wet tot vaststelling van de tijd gedurende welke geen opsporing ten huize of huiszoeking mag worden verricht).

U mag uw vriend binnen laten in uw huis vermits ENKEL daaruit geen overspel volgt.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

mieke43
Topic Starter

#5 , 25 mei 2007 19:36

Ok bedankt voor de informatie

groetjes

Terug naar “Echtscheiding”