Dag allemaal
ik heb hier al eens een vraag gesteld maar nu is de situatie weer veranderd.
Ik heb twee kinderen en had een co-verblijfsregeling met de vader. Vorig jaar is hij zonder overleg vertrokken naar de andere kant van het land. Naar zijn nieuwe vriendin. We hebben toen bij de rechtbank een nieuw contract laten opstellen waarin staat dat de kinderen een weekend op twee bij hem zijn en de rets bij hem. Nu gaat mijn dochter naar een nieuwe school moeten en hij eist dat ze naar school gaan in zijn stad. Ik heb dat in overweging genomen maar het is te ver van mijn werk en mijn netwerk dat ik ook hard nodig heb. Dus ik heb aangeboden om halfweg te gaan wonen zodat hij de kindjes extra kan zien. Maar nu krijg ik een mail van zijn advocaat dat hij een rechtzaak gaat beginnen om de kinderen bij hem te krijgen. Hij geeft daarin aan dat ze beter bij hem zijn (hij kan ze samen met zijn vriendin opvoeden en dus meer stabiliteit). ik heb soms een onregelmatige werksituatie en er is dus soms een babysit maar ik probeer alles zo goed en stabiel mogelijk op te lossen. Kan dit een reden zijn voor een rechtbank om ze daar te plaatsen?
Ik wilde echt zelf een stap in zijn richting zetten maar dan komen we bij een andere rechtbank en geldt dan ons huidige contract nog of gaan ze zonder rekening te houden met de voorgeschiedenis alles herzien?
IK ben heel ongerust.