Slagen en verwondingen

Siobhan
Topic Starter

Slagen en verwondingen

#1 , 08 apr 2013 17:56

Situatie:

Een maand geleden hebben we ook al de dokter van wacht moeten laten komen voor opnieuw blauwe plekken (1 ervan had een blauw oog en blauwe plek op de wang, de andere had o een blauwe plek op de wang) opnieuw vaststelling laten doen en melding van gemaakt bij de politie. Vooral omdat de oudste dochter zei dat mama en papa (de nieuwe vriend) hun soms pijn doet. Er zat dan toevallig een vriend van ons ernaast en hij heeft al een getuigenis geschreven.

Dochters gisteren opnieuw gekregen. Bij het verluieren merk ik 3 ronde blauwe plekken op aan de zijkant van de bil van 1 van de kinderen en een ronde bloeduitstorting bovenaan op dezelfde bil. De andere dochter haar poep stond abnormaal rood en vol met rode bultjes en blaasjes. Dokter van wacht gebeld voor een vaststelling (zodat zij ons niet kan aanklagen, doet ze voor de domste dingen) en op het blaadje van de dokter dat we gekregen hebben staat er " een vastelling van slagen en verwondingen te hebben gedaan".

Onze vraag is nu zouden we niet beter klacht gaan neerleggen bij de politie? En ook van de eerste melding een klacht maken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 apr 2013 19:04

Steeds aangifte doen bij politie.
De rode blaasjes zijn met een zalf van de apotheker binnen een dag of drie weg ( oa zinkzalf en nog een ander soort)
Bij ons kleinkind was dat een combinatie van bepaald merk van luier en bepaald merk van vochtige doekjes.
(ik dacht die van HdB :mrgreen:)
Bij veranderen van doekjes/luier combinatie geen probleem meer.

PS onze kleindochter staat vol blauwe plekken vanaf het ogenblik dat ze kon lopen.
Er moet gekeken worden naar waar de blauwe plekken juist staan en hoe ze eruit zien.
Een huisarts is daarom niet direct de meest geschikte arts - wegens weinig ervaring.
Laat u doorverwijzen naar het vertrouwensartsencentrum uit uw omgeving.
Als voorbeeld :
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 0516,d.d2k" onclick="window.open(this.href);return false;

Als voorbeeld ooit een case gehad waar een kind op verschillende plaatsen lichte brandwonden had.
Totaal onbegrijpelijk zowel voor huisarts als voor de sociale dienst.
Gezien de ervaring bij het vertrouwenartsencentrum kreeg men snel door hoe de vork in de steel zat.

Maar steeds attest dokter -- aangifte bij politie- best met een ganse reeks van foto's met een meetlat ernaast.

Siobhan
Topic Starter

#3 , 08 apr 2013 19:21

Ze hebben steeds dezelfde luiers aan en de ene keer hebben (ik zeg nu maar namen) anna en sarah het niet, maar laura wel . De andere week dan omgekeerd.. Maar steeds als ze ook aankomen hebben ze een volle natte pamper aan, vuile kleren, gezicht vuil. Eenmaal de kleinste in bad moeten steken want haar poep stonk zo erg.

De blauwe plekken waren duidelijk vingerafdrukken. Ik heb zelf mijn vingers er op gezet om het te testen, drie op de zijkant 1 bovenaan.
En het feit dat de oudste al vertelde dat ze hun soms pijn doen en het dan ook voortoonde hoe (door met duimen in sleutelbeen te duwen, daar zitten twee drukpunten en dat doet veel pijn)

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 apr 2013 20:40

Dan zeker via vertrouwenartsencentrum.
Maak ook een afspraak via de jeugddienst van uw lokale politie.

Terug naar “Echtscheiding”