Ik kan natuurlijk moeilijk de situatie inschatten, wel heb ik kennis van het algemeen geheel (hoe het vaak in de praktijk er aan toe gaat)
Ook meen ik (helaas) kennis te hebben van allerlei mechanisme die in dit domein een hele grote rol van betekenis kunnen spelen.
Een belengrijke daarvan is vb. dat de rechtbank zijn tradities erg koesterd en ze als kan in ere wil houden.
Een probleem is dat in een heel snel veranderende maatschappij, de rechtbank eigenlijk niet meekan of aan wil sluiten bij die maatschappij (door die tradities die botsen met hightech toestanden ed. --> vb. tracht de rechter, de procureur of zelfs de griffier maar eens een eenvoudig mailtje te sturen en ja die hebben allemaal stuk voor stuk een emailadres gekregen jaren geleden al)
Draai het even om: De vader is de situatie grondig beu en meent dat de moeder zich niet aan afspraken houd of mee verantwoordelijk is voor de conflictsituatie. verder meent hij dat de kinderen een betere en stabielere toekomst te bieden dan de moeder omdat de labiele depressieve toestand niet goed wordt aangepakt en dat hij dat in zijn habitat beter in de hand zou hebben (gelet hij meent dat hij wel zijn afspraken houd).
Resultaat is dat hij dit ook aan de rechter via zijn advocaat zal vragen. Tweemaal per maand mogen ze in het weekend even 2 dagen naar de moeder.
Als je de pech hebt dat hij een advocaat kiest die weinig afkent van rechtspsychologie (zie filmpe) en voor zijn gelijk gaat (hebben ze allemaal geleerd in hun opleiding) dan blijf ik bij mijn advies:
BLIJF BIJ DIE RECHTBANK WEG !
http://www.4bf.eu/video/070510_vadertop.wmv
ik zou nu eens eindelijk ook in het echte leven van hem gescheiden voelen
Dit gaat niet (toch niet zonder ongeluk(ken) voor je kind! Je hebt nu eenmaal gekozen om kinderen te hebben. Dan dien je die verantwoordelijkheid daar ook voor te dragen (zie tekening)
RR