Scheiding weigeren

jantjepantje
Topic Starter

Scheiding weigeren

#1 , 06 feb 2013 18:44

Mijn vrouw heeft me verlaten en is terug naar haar land.
Nu vraagt ze om een scheiding aan te vragen.
Kan ik de scheiding weigeren en hoelang duurt dat?
Ik heb genoeg elementen om te bewijzen dat zei weggelopen is enz..
Is ze verplicht naar Belgie te komen voor de scheiding?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 feb 2013 19:07

Als zij wil scheiden dan kan zij gewoon de scheiding aanvragen bij de rechtbank.
Het feit dat ze weggelopen is zoals u zegt doet er totaal niet toe.
Er is bij een scheiding geen sprake meer van schuld.

Neen, ze moet niet terug naar België komen zij kan een advocaat mandateren voor haar op te treden.

Bij mijn weten kan ze zelfs vanuit Japan de scheiding inzetten.
http://www.kruispuntmi.be/vreemdelingen ... x?id=10800" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bsv-advocaten.be/pdf/echtsch ... geving.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justitie.belgium.be/nl/themas_en ... scheiding/" onclick="window.open(this.href);return false;

jantjepantje
Topic Starter

#3 , 06 feb 2013 19:19

maar kan ik de scheiding weigeren?

Reclame

roharro

#4 , 06 feb 2013 20:07

maar kan ik de scheiding weigeren?
Neen dat kunt u niet.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 feb 2013 20:50

Het feit dat u niet wil scheiden en uw echtgenote wel wil zeggen dat er geen eenstemmigheid is in de relatie wat de wet een onherstelbare ontwrichting zal noemen.
En dat is net de reden waarop men kan scheiden.
Lees aub de opgegeven linken eens, ook in uw andere topic heb ik al een aantal linken aangegeven.

JPV

#6 , 07 feb 2013 08:52

Jantjepantje,

met alle respect voor uw situatie, maar het lijkt me duidelijk dat u weinig kaas gegeten hebt van het begrip huwen en scheiden. Het lijkt me héél aangewezen om eens te praten met een advocaat of zelfs notaris die u advies kan geven en kan uitleggen wat scheiden is en wat de gevolgen zijn van scheiden ivm de echtelijke woning. U zal daar misschien een op het eerste zicht groot bedrag voor moeten betalen, maar in uw geval is de kans groot dat u dit héél veel zal opleveren.

Ik hoop dat u al eens uw visa/mastercard-kaarten gecontroleerd hebt indien zij in het bezit was van een van die kaarten op een gemeenschappelijke rekening (dit gezien het feit dat u in een andere topic vroeg naar hoe het zat met papieren ivm een bedrag die ze wou).

(binnen enkele dagen (of indien u vroeger reageert) zal ik die topics samenvoegen met deze, gezien ze allemaal over ongeveer hetzelfde gaan)

Terug naar “Echtscheiding”