Na meer info gehaald te hebben bij een advocaat , wil ik graag reactie hierop.
Even meer uitleg over de situatie:
4 jaar geleden zijn wij, mijn ex-vriendin en mezelf, uit elkaar gegaan. We waren niet getrouwd maar hebben wel een zoontje van 7 jaar.
Samen hadden we ook een huis die over gekocht werd door mij en betekent is bij de notaris.
Voor onze zoon hadden we overeen gekomen dat hij om de 2 weken bij mij zou zijn en ik vrijwillig een alimentatie van 150? zou storten elke maand excl. extra kosten.
Door mijn goedgezindheid werd dit nergens bekrachtigd, dus niet voor de rechtbank.
Alles ging heel goed tot vorig jaar mijn ex-vriendin naar Spanje vertrokken is. Zogezegd om een beter leven te hebben. Ze heeft dit gedaan zonder ook maar iemand op de hoogte te brengen van haar plannen. Ze beloofde mij dat ze ervoor ging zorgen dat ik mijn zoon tijdens de vakantie mocht hebben en wel voor een oplossing ging zorgen.
Mijn geduld geraakte op na 6 maand hem niet gezien te hebben en ben dan verder gaan zoeken.
Ook wou ik klacht neerleggen bij politie maar dit ging niet omdat er geen vonnis was.
Heel kort geschetst heeft ze gedurende de eerste 6 maand (na het uit elkaar gaan) een huis gehuurd waarna ze gerechtelijk werd buiten gezet en de andere tijden maar een domicilie adres gehad heeft evenals mijn zoon. Ook heeft ze een ongelooflijke berg schulden gemaakt door 2 maal toe failliet te gaan, word ze gerechtelijk vervolgt wegens brandstichting in haar eigen zaak en tot slot vervalsen van papieren en verklaringen.
Dit was dus de echte reden waarom ze vertrokken, zeg maar gevlucht, was.
Toen ik dit haar vertelde verloor ik alle contact met haar en heb ook geen adres in Spanje.
Wel weet ik dat ze ondertussen al 7 keer verhuisd is, wel altijd in de omgeving van Calp?, en dat mijn zoon al 3 verschillende scholen aangedaan heeft.
Hij zou normaal in het 2de jaar moeten zitten maar heeft daarmee zeker heel het jaar verloren.
Na raadpleging van een advocaat kwam deze mij te zeggen, indien ik weet waar hij verblijft (mijn zoon), hem kan gaan halen en laten inschrijven op mijn adres daar hij nu toch geen vaste verblijfplaats heeft en er geen gerechtelijke uitspraak is wat betreft wie het hoederecht mag uitoefenen. Hij raadde mij dit aan omdat via het gerecht dit een eindeloze strijd zou worden gezien hij in het buitenland verblijft en geen vaste verblijfplaats heeft.
Ik was wel wat geschrokken over deze uitspraak maar ben het nu toch aan het overwegen.
Wat denken jullie.
Mvg
Christophe