echtscheiding

Helga
Topic Starter

echtscheiding

#1 , 29 apr 2007 10:37

Mijn man en ik hebben besloten om uit elkaar te gaan met onderling akkoord bij een notaris, om zo weinig mogelijk geld uit te geven aan advokaten enz. Hij heeft allemaal goede intenties voor het verdelen van de spaargelden in 2, het verkopen van het huis waarvan elk de helft. Het betalen van de rekeningen via onze gezamelijke bankrekening tot de verkoop van het huis waar nog 3 jaar moet op afbetaald worden. Tot ik Vrijdag ontdekte dat zijn wedde op een andere rekening is gestort en ik waarschijnlijk al de betalingen van mijn wedde via de gezamelijke rekening op mij krijg. Mag ik mijn wedde nu ook al op een eigen rekening laten komen? En wat dan met de betalingen. Wat moet ik doen om verdere heimelijke verbrekingen van zijn "goede" intenties te vermijden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar

#2 , 30 apr 2007 11:30

Duidelijke afspraken maken omtrent wie wat betaalt, wie wat krijgt, .... is van groot belang om latere conflicten te vermijden. Een bemiddelaar in familiezaken kan jullie hierbij helpen. Deze persoon is een onafhankelijke derde die voor jullie beiden werkt en erover waakt dat er duidelijke afspraken worden gemaakt die door beiden als ok ervaren worden waardoor niemand later voor verrassingen komt te staan. De bemiddelaar waakt er ook over dat jullie alle nodige informatie hebben alvorens jullie beslissingen nemen. Zo kan vermeden worden dat jullie achteraf spijt hebben van bepaalde beslissingen omdat jullie toen niet over alle informatie beschikten ...

Afhankelijk van de achtergrond van de bemiddelaar en de werkcontext (zelfstandige of werknemer in CAW) betaal je tussen de 20 ? 100 euro per uur. Deze kosten wordt door jullie samen gedragen. Gemiddeld zijn er zo'n 5 ? 10 gesprekken nodig om een scheiding te regelen (het aantal gesprekken wordt bepaald door de mate van conflict, het aantal te regelen zaken, ...).

Bemiddelaars in familiezaken zijn te vinden via
www.bemiddelingvzw.be
www.juridat.be/bemiddeling
www.caw.be

j.demoor

#3 , 30 apr 2007 12:11

?Art.20.De werkgever is verplicht :...3? het loon te betalen op de wijze, tijd en plaats zoals is overeengekomen...?(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

Niets belet dat uw loon betaald wordt op een rekening uitsluitend op uw naam.

?heimelijke verbrekingen van zijn ?goede? intenties? kan u slechts vermijden door ze ONVERWIJLD vast te leggen in een overeenkomst E.O.T.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”