Scheiden na samenwonen met kind

NERD
Topic Starter

Scheiden na samenwonen met kind

#1 , 07 nov 2012 20:37

Ik woon samen met mijn vriend (niet wettelijk) en hebben een kind van 6 jaar. We hebben een nieuwbouw . Mijn vriend is nu al 2 weken geleden bij zijn zus gaan wonen (maar zijn adres is nog niet veranderd) omdat ik ontdekte dat hij vreemdging. In die 2 weken is hij 1 keer langs geweest om ons kind te zien. Daar beloofde hij aan ons kind dat zij altijd in haar bedje mag slapen. Hij vertelde mij ook dat hij tijdens zijn opleiding een jaar geen tijd zal hebben voor onze dochter. Hij heeft geen probleem met geld. Ik ben binnenkort som geld te verwachten waardoor ik het huis zal inkomen. Tot dan heeft hij mij beloofd dat hij zou helpen het huis mee af te betalen. We hebben onderling afgesproken dat hij momenteel de zaterdag bij haar komt en dat ik dan wegga. Ik heb hem ook gezegd dat zelfs als het huis op mijn naam staat hij zelfs af en toe een week mag komen logeren en ik dan wel bij mijn ouders intrek. Om de 14dagen zou ik dan ook het weekend bij mijn ouders gaan. Momenteel is hij wel akkoord maar moet ik dit laten registeren bij een notaris of een advocaat indien hij bijvoorbeeld door invloed van andere personen tot een ander idee zou komen ? Ik doe alles voor mijn dochter. Dat het kind ergens zou moeten slapen met een andere vrouw, in een kamer die ze niet kent maakt mij ziek. Vooral omdat zij eigenlijk alleen door mij is verzorgd en haar papa zeker niet mist. Ik werk ook full time en moet me maar schikken dat ik haar naar school breng en haal, eten klaarmaken enz; Dit alles stoort mij zeker niet maar ik ben wel bang dat hij volgend jaar als hij weer tijd heeft co-ouderschap vraagt.

Weet iemand raad ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 07 nov 2012 21:05

... Dit alles stoort mij zeker niet maar ik ben wel bang dat hij volgend jaar als hij weer tijd heeft co-ouderschap vraagt.
Weet iemand raad ?
Ben een tijd afwezig geweest (buitenland) heb nog bergen werk voor mij liggen maar kwam niet toevallig een artikel tegen dat je zou kunnen intresseren.

Co-ouders ruziën minder dan andere gescheiden ouders
Kinderen van gescheiden ouders die afwisselend bij hun vader of moeder wonen, zitten lekkerder in hun vel en halen hogere cijfers op school dan kinderen die na een scheiding bij één van de ouders wonen of in een stiefgezin. Dat blijkt uit een onderzoek van de Universiteit Utrecht onder 5300 kinderen. De uitkomsten staan in het boek 'Kinderen uit nieuwe gezinnen', dat vandaag verschijnt ...

lees meer: http://www.vaderinstituut.be" onclick="window.open(this.href);return false;

RR

NERD
Topic Starter

#3 , 07 nov 2012 22:08

Maar vader wil kind niet in co ouderschap gedurende een jaar. En daarna liever ook niet zegt hij. Ik wil mijn kind beschermen omdat ze zich nu al moet aanpassen aan een moeilijke situatie en binnen een paar jaar terug. Mijn man spreekt ook frans maar mijn dochter kan geen frans.

Reclame

duma

#4 , 14 nov 2012 12:57

Dan kan je dit best laten vastleggen.
Zolang er niets op papier staat, is er geen officiële regeling.

Hou er rekening mee dat het idee van 'dochter altijd in hetzelfde bed' in praktijk zo goed als nooit realiseerbaar is, hoewel velen er met goede moed aan starten.

Wat als jij een nieuwe partner krijgt? Moet die dan ook elke keer als jouw ex komt mee verhuizen en toestaan dat er een vreemde in zijn huis zit?
Als papa een nieuwe partner heeft, zal zij ook willen kennis maken met zijn dochter. Klinkt allemaal niet zo fijn, maar je kan er beter nu al rekening mee houden.

Co-ouderschap hebt u trouwens sowieso, bij wet: Beide ouders hebben evenveel te zeggen over het kind en moeten samen alle belangrijke dingen beslissen, zoals school, godsdienst, hobby's, ....
U bedoelt verblijfsco-ouderschap.

oumsalah

#5 , 14 nov 2012 15:53

Mijn man spreekt ook frans maar mijn dochter kan geen frans.

Bedoelt u dat de papa van uw dochter franstalig is en zijn dochter niet met hem kan communiceren? Een tweede taal leren spreken is nu niet bepaald het einde van de wereld. Hoog tijd om hier eens werk van te maken.
Succes !

Terug naar “Echtscheiding”