hulp gevraagd

barbie
Topic Starter

hulp gevraagd

#1 , 28 okt 2012 11:21

eventjes kort mijn situatie uitleggen: mijn ex en ik zijn vorig jaar uit elkaar gegaan na 12 jaar, we hebben samen één dochter, die nu 4 jaar is. We zijn zonder al te veel ruzie uit elkaar gegaan, we woonden feitelijk samen. Hij is in ons huis blijven wonen en heeft mij uitgekocht. Ik heb wel nog 7000 euro van hem tegoed, hierover is nooit iets op papier gezet, maar ik vertrouw erop dat hij mij dit terugbetaalt als hij zelf uit zijn kosten gekomen is.
We zijn overeen gekomen dat onze dochter één weekend per maand naar hem gaat en één weekend naar zijn ma, waar hij dan ook naar toe kan komen als hij wil. Hij trekt zich niks aan van de opvoeding want 'hij kan het niet', zegt hij en ik moet ze altijd brengen omdat hij geen auto heeft. We wonen zo'n 50 km uit elkaar, ik ben terug bij mijn familie gaan wonen. Hij betaalt mij 85 euro per maand en ik krijg de kinderbijslag.
Nu, mijn ex is niet de gezelligste mens op aarde en is nogal negatief ingesteld. Hij zit hele dagen op internet zich op te winden over alles wat gebeurt in de wereld en in zijn ergste buien is hij zo agressief dat hij iedereen zou ineen willen kloppen. Pas op, aan mij en onze dochter is hij nooit geweest en zou hij ook nooit doen. Maar hij heeft wel een geweer in huis met kogels waarvoor hij eigenlijk geen vergunning heeft. Zijn huis is verwaarloosd, een geweer in huis, hij maakt mijn dochter op tegen de vreemdelingen en zegt dingen die echt niet door de beugel kunnen (zoals: 'je moet niet bang zijn in je bedje want papa heeft een geweer'), hij voedt ze totaal niet op en geeft haar altijd haar zin.... Kortom, ik ben er niet over te spreken hoe hij met zijn dochter omgaat. Ik zou wel willen dat ze meer naar hem gaat, maar niet als hij ze niet opvoedt en er niks voor doet. Hij werkt dan ook nog eens 's nachts zodat ik ze maar de zaterdagnamiddag kan brengen en ik er alweer omga de zondagnamiddag want de maandag moet ze naar t school.
Zou ik beter niet eens alles officieel op papier laten zetten en hoe begin ik daaraan? Ik heb ook geen massa's geld dat ik een advocaat kan betalen.... Misschien dat hij dan eens in gang schiet als alles officieel is, want nu doet hij werkelijk niks. Hij stort één keer per maand (waar ik ook al niet mee akkoord ben, wat doe je tegenwoordig nog met 85 euro) en dat is alles voor hem. En de 24 uur dat ze bij hem is, zit ze misschien 8 uur voor de tv en voor de rest krijgt ze haar zin.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding