Hij betaalt maandelijks 155 euro (geindexeerd) en moet 1/2 bijdragen in de bijzondere kosten zoals schooluitstappen, medische kosten, lidgelden....na aftrek van eventuele tegemoetkomingen van ziekenfonds e.d.
Mijn vriend betaalt steeds netjes het onderhoudsgeld en de helft van de schooltuitstappen.
Enkele maanden terug vroeg zijn ex of hun kind in een jeugdbeweging mocht gaan. Mijn vriend vond dat oke en betaalde dus netjes de helft van het lidgeld.
Wanneer die bij de papa is beoefent die een sport (en met toestemming van de mama), aangezien hij moest bijdragen in et lidgeld van de jeugdbeweging vroeg hij dus ook aan zijn ex om bij te dragen in et lidgeld van de sportclub. Ze stemde wel toe maar heeft tot op heden nog steeds niks betaald.
Werkt dat ook in omgekeerde richting? Ik bedoel kunnen wij ook de helft vragen van bepaalde kosten (zoals nu de sportclub)? Of telt dit alleen voor diegene die alimentatie ontvangt?
Het is niet dat we hiermee naar de rechtbank stappen, dat zou ons meer kosten dan et effectieve lidgeld

Want er wordt maar telkenmaal geld gevraagd van haar kant maar als wij iets vragen, vangen we bot.