bezoekrecht/plicht

Marianne
Topic Starter
Berichten: 1

bezoekrecht/plicht

#1 , 28 dec 2005 13:57

Ik ben gescheiden dmv eot. Mijn twee kids van 14 en 11 jaar brengen 1 weekend op 2 en de helft van de schoolvakanties door bij hun papa. Hij neemt sinds een tijdje niet meer zijn verantwoordelijkheid als vader op naar de kids toe, ze worden alleen op zijn appartement gelaten, terwijl hij gaat werken, geregeld is er geen eten voorzien, hij heeft hen ook al 's nachts gedurende 4 uur alleen gelaten, en de deur van het appartement langs buiten afgesloten, zodat de kids niet wegkunnen in eventuele noodgevallen. Bijgevolg gaan de kids, en voornamelijk de oudste, zeer tegen hun zin naar hun vader. Kan ik bekomen dat het bezoekrecht opgeschort wordt voor beide kinderen ? Ik wil absoluut niet dat de jongste alleen naar hem moet gaan, dan ben ik helemaal niet meer gerust. En indien ik dat kan bekomen, dient hij dan een hogere alimentatie te betalen, door het feit dat de kinderen voltijds bij mij zouden verblijven ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 28 dec 2005 20:33

Art.1134...Zij(=Uw EOT overeenkomst) kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming...Burgerlijk Wetboek.

Indien ??n van de ouders het belang van de kinderen ernstig in gevaar brengt dan kan de andere ouder zich tot de jeugdrechtbank wenden.

sperwer
Berichten: 1155

#3 , 28 dec 2005 21:16

het bekomen van de be?inding van het bezoekrecht staat volledig los van het onderhoudsgeld. En als je aan de rechtbank vraagt voor een verhoging hier van voor de 4 dagen per maand dat ze meer bij jou zijn, loop je het risico dat hij zal uitlokken dat de rechter het gaat zien als een middel om meer geld te krijgen en het niet over de kinderen hun veiligheid gaat. Dus voor je dat een verhoging an het onderhoudsgeld vraagt , denk goed na.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”