Beste ,
In april 2009 , kreeg ik , een alleenstaande vader met 3 kinderen het exclusieve ouderlijke gezag over mijn kinderen. Ook weer mijn ex veroordeeld tot het betalen van onderhoudsgeld voor de kinderen. Hier knelt het schoentje , ik citeer het vonnis...
Veroordelen verweerster om aan eiser een maandelijkse onderhoudsbijdrage te betalen voor de genoemde kinderen van 50 euro per kind , met ingang van 20 maart 2009 , verder vooraf te betalen de 10de van elke maand , MET JAARLIJKSE AANPASSING AAN DE INDEX DER CONSUMPTIEPRIJZEN.
Dt laatste was me ontgaan en nu jaren later dus maakte men mij duidelijk dat er normaal wel een indexatie is op de onderhoudsgelden voor kinderen dus ik terug in het vonnis gekeken en dus ja , het stond vermeld .
Nu mijn ex staat onder collectieve schuldbemiddeling dus deze storten het ohgeld , ik dus eerst contact met hen opgenomen , en op een zeer onbeschofte manier werd me duidelijk gemaakt dat ik ieder jaar de indexering had moeten doorgeven en dat ik nu pech had. En indien ik niet akkoord was moest ik maar een advocaat nemen . Nu met 3 kleine kinderen en een normaal loon geef ik mijn geld veel liever uit aan andere dingen dan een advocaat dus vandaar mijn vraag , en het is toch ook niet dat ik iets oneerlijks vroeg ik vraag gewoon waar ik recht op heb ? Heb ik nu wel degelijk "PECH" of kan ik hier nog een regeling in bekomen ?
Mvg