nadat ik de onderstaande onderwerpen effe doorlezen had, sloeg de schrik me om het hart daarom een vragenlijstje.....maar eerst effe de situatie schetsen
september 06: nr vrederechter (ik verstek doordat ik moest werken) vr feitelijke scheiding te regelen....met hetgeen opgesteld geweest is ben ik volledig akkoord)
januari 07 : feitelijke scheiding is een feit, ex heeft aangifte gedaan bij de politie, mijn gerief zit in box woon bij ouders
april 07 : heb de sleutel van mn nieuwe woonst kan verhuizen en adres officieel laten wijzigen, kunnen deze maand scheiding in gang steken...
het word een eot...daar je twee jaar moet gehuwd zijn kunnen we het verzoekschrift pas eind volgende maand binnensteken...geen kinderen, geld of eigendommen te verdelen...inboedel is verdeeld zonder discussie..
m'n vraagjes:
- kan een advocaat het verzoekschrift tot scheiding opstellen zonder dat hij moet pleiten? wat zou dit kosten? kunnen deze kosten gedeeld worden?
- ik heb sinds 3 maand een nieuwe vriend, hij woont nog thuis en zou graag mee verhuizen, kan/mag dit? worden wij dan al aanzien als (niet officieel met contract dat kan nog niet dat weet ik) samenwonend of elk als alleenstaand?
- als mn ex me laat betrappen welke gevolgen kan dit hebben voor mij (zie het er niet in want willen alles zo vlug mogelijk rond hebben)
- kan hij allimentatie eisen in geval van 'overspel' (als hij me laat betrappen dan)( -> vrederechter besliste in sept dat hij in het huurhuis mocht blijven omdathij veel meer dan mij verdient en hij de huur alleen kon dragen) ik verdien veeeeel minder dan hij (ik zat in bijberoep als gehuwdevrouw, ben nu volop bezig dit inkomen optetrekken)
- de belastingen: vanaf wanneer worden wij volledig apart belast? feitelijk gescheiden op 1.1.07
-hoe lang duurt een eot? verzoekschrift indienen eind april, indien geen probs wanneer dan gescheiden?
- in geval van zwangerschap tijdens eot (kindje van vriend uiteraard) hoe moeten we het regelen dat het kindje de naam van zn biopapa krijgt, kan dit in het verzoekschrift opgenomen worden? want wil er hem zeker nie in luizen dat hij dan moet opdraaien vr een kind dat niet van hem is...
- andere opmerkingen of dingen waar ik moet op letten zijn zeker welkom
tnx