bij wie gaan de kinderen wonen

mife
Topic Starter

bij wie gaan de kinderen wonen

#1 , 03 sep 2012 15:37

Als je partner een klacht tegen hem lopen heeft wegens aanranding van de eerbaarheid tov een derde en je wil daarom scheiden kan je dan je kinderen kwijt raken aan je partner?
Mijn partner zegt altijd dat hij de kinderen zal afpakken als ik weg ga bij hem.
Ik heb geen huis (huis is van hem, woon wel sinds begin huwelijk bij hem) en ben gestopt met werken om de zorg van onze kinderen op mij te nemen.
Hij zegt dat ik nooit kans maak om onze 4 kinderen bij mij te mogen houden als ik weg ga bij hem.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 03 sep 2012 15:47

Wettelijk gezien hebben jullie steeds gezagsco-ouderschap en een rechter zal bij voorkeur steeds een gelijkverdeelde regeling (50/50) uitspreken, tenzij er ernstige tegenindicaties zijn. (misbruik, leeftijd kinderen,

Iemand zijn kinderen 'afpakken' is in België reeds ettelijke jaren niet meer mogelijk en ook wettelijk strafbaar.

Vaderinstituut

#3 , 03 sep 2012 16:18

Tenzij...

Recent stond daarover iets te lezen in een Nederlandse krant
http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... geweld.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

VI

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”