bedreigingen

natasha
Topic Starter
Berichten: 5

bedreigingen

#1 , 06 aug 2012 16:25

ik heb een probleem
gisteren zijn we mijn man zijn dochtertje gaan halen bij zijn ex vrouw.
ze zijn al 8 jaar gescheiden.
nu beschuldigde zij hem er van dat hij haar zou verkracht hebben .
ik heb hierover met mijn man gesproken en hij zegt dat dat nooit gebeurd is .
ik geloof hem hij zo iets nooit kunnen doen.
nu zijn ex haar nieuwe man dreigde naar hem je gaat hier voor boeten en het zal niet bij slagen blijven.
wat moeten wij hiermee
ik heb de voorbije nacht geen oog dicht gedaan en loop ook al de ganse dag er aan te denken .
ik zou niet willen dat met mijn man iets zou gebeuren.
want wij hebben samen ook nog 2 schatten van kinderen.
weet er iemand raad.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 06 aug 2012 18:50

Om niet teveel te moeten zeggen.
Tegen 'strafbare' bedreigingen kan men aangifte doen.
Niet alles wat gezegd wordt IS een strafbare bedreiging maar ik neem aan dat u dat zo wel aanvoelt. Waaruit bestonden die bedreigingen wat is er letterlijk gezegd of gedaan....
Zijn er getuigen, is het gesprek opgenomen? Waarom komt men er nu mee af.
Wanneer zou de vermeende verkrachting hebben plaatsgevonden?
Voor strafrecht is het belangrijk datum tijd omstandigheden dus de wat waar wanneer waarmee wie waarom vragen ingevuld te hebben.

natasha
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 07 aug 2012 11:34

het zou gebeurd zijn toen ze getouwd waren .
maar hij heeft wel 1 jaar en 9 maanden van hun huwelijk geen sexs meer gekregen .
en ze waren maar 2 jaar getrouwd geweest.
ze hebben gedreigd en zeiden het zou niet alleen met slaan blijven.

Reclame

Lucke
Berichten: 183

#4 , 07 aug 2012 12:51

Dictafoon meenemen, neem elk gesprek op. (staat tegenwoordig op bijna elke gsm)
Zolang je zelf betrokken bent bij de gesprekken hoef je enkel jezelf toestemming te geven om ze te gebruiken.

Neem deze gesprekken mee naar het politiebureau maar hierbij raad ik je aan dat je deze eerst zelf neerschrijft (Politie wil hier geen tijd in steken om ze te beluisteren). Voeg deze gesprekken toe aan het PV.

Geschreven bedreigingen via mail of sms... ga ermee naar een deurwaarder en laat hiervan PV opstellen.
Laatst gewijzigd door Lucke op 07 aug 2012 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 07 aug 2012 13:11

wat komt een deurwaarder doen bij bedreigingen???

Lucke
Berichten: 183

#6 , 07 aug 2012 13:56

Bedreigingen via e-mail, sms... voor echt laten verklaren via een deurwaarder.. deze maakt hiervan een pv.
Er wordt gecheckt of het gsm nummer of mail adres correct is.
Zo heb je officiëlle bewijzen.
Been there, done that.....

natasha
Topic Starter
Berichten: 5

#7 , 07 aug 2012 14:33

ik ga dat eens proberen
ik heb alleen een angst zij houden hun bezig met een motor bende.

Franciscus
Berichten: 38602

#8 , 07 aug 2012 15:18

@Lucke en wat is de bevoegdheid van een deurwaarder bij strafzaken? Bij mijn weten geen.. Bij vaststelling van strafbare feiten zal deurwaarder net zoals iemand anders de feiten doorgeven aan de politie die tot de wettelijke vaststelling zal overgaan.
Uiteraard maakt ook de deurwaarder van zijn vaststellingen ook een verslag op voor de pdK.

verder...
U mag zeker zijn dat politie de gesprekken zeker zal beluisteren uitschrijven is iets anders. Het is nl in dit geval de vaststelling van het gehoorde dat het element van bewijsvoering uitmaakt. In het andere geval zal men zeker de geluidsopname moeten neerleggen ter griffie als bewijs.

Wet politieambt:

Art. 15. Bij het vervullen van hun opdrachten van gerechtelijke politie, hebben (de politiediensten) als taak : <W 1998-12-07/31, art. 167, 005; Inwerkingtreding : 01-01-2001>
1° de misdaden, de wanbedrijven en de overtredingen op te sporen, de bewijzen ervan te verzamelen, daarvan kennis te geven aan de bevoegde overheden, de daders ervan te vatten, aan te houden en ter beschikking te stellen van de bevoegde overheid, op de wijze en in de vormen bepaald door de wet;
2° de personen in wier aanhouding door de wet wordt voorzien, op te sporen, te vatten, aan te houden en ter beschikking te stellen van de bevoegde overheden;
3° de voorwerpen waarvan de inbeslagneming voorgeschreven is, op te sporen, in beslag te nemen en ter beschikking te stellen van de bevoegde overheden;
4° het verslag van hun opdrachten en de inlichtingen die zij naar aanleiding ervan hebben ingewonnen aan de bevoegde overheden te bezorgen.

lucgescheiden
Berichten: 2810

#9 , 19 aug 2012 00:57

Misschien wijken we wat af van de vraag echter, in deze wil ik mijn eigen ervaring wel delen.

Eveneens met GSM naar politie geweest, het ging hier over SMS-berichten, van tegenpartij.
Ik had deze netjes op papier gezet naar aanwijzingen in eerdere topics op deze deze site.
De dienstdoende agent nam ze aan met de uitspraak: "ja, ik zal deze toevoegen aan het P.V."
Zoals deze werden aanvaard ! zonder te checken ! kon ik eender wat op papier hebben gezet...!

Uiteindelijk heb ik van de agent geëist om minstens enkele steekproeven te doen op de GSM.

Later werd ex gehoord.... uit de verklaring die zij hierbij aflegde mocht ik afleiden dat:
de GSM-berichten niet eens ter sprake waren gekomen...

( Het dwarsliggen door ex werd vervolgens wat gemilderd, doch het naleven van de het vonnis bijft na vier jaren nog steeds onoverkomelijk.
de P.V.'s worden vervolgens door het parket zonder meer geseponneerd, en de bewijskracht verdwijnt daarmede van de aardbodem )

Met alle respect voor poltie en procureurs die hun ambt wel serieus nemen, maar deze ervaring doet me eerder denken aan bezigheidstherapie, dan
aan een doeltreffend optreden tot enige menselijkheid. Niemand van de politie heeft het resultaat van hun optreden ooit komen evalueren, niemand treedt op om het vonnis toch te doen naleven...
Handige documenten voor Personenrecht

natasjaa
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#10 , 12 dec 2017 12:54

Hallo in onze gemeente loopt een 28 jarig meisje rond die iedereen bedreigd uitlacht uitmaakt kortweg iedereen is bang van haar.zo was ze zaterdag binnen gegaan in een bejaardenhuis pakte het eten van de mensen uit hun bor en spuwde deze dan terug uit in een ander bord. Ze kwam dan in iedere zaak binnen om de klanten uit te maken en uit te lachen.Ze belt aan bij een oude dame gooit die dame aan de kant , eet haar boterhammen op en verdwijnt. Enfin dit is al 12 dagen bezig haar kinderen zijn intussen via vredegerecht bij de grootouders maar zij word na iedere aanklacht na 10 uur vrijgelaten en begint opnieuw.Ikzelf heb ook een zaak in de omgeving en ben per sms bedreigd dat ze me over mijn toog gaat gooien mijn hoog zwangere dochter werkt ook bij word ook bedreigd enz.’’’ De ouders kunnen NIETS doen die mensen slapen met gesloten deuren en ramen.Wat kan ik doen ik durf bijna niet meer gaan werken ik ben hartpatiënt ik ben bang dat ze pas gaan ingrijpen wanneer het te laat is.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 12 dec 2017 16:06

Iemand anders zijn topic inpikken wordt hier niet getolereerd, wat ook het onderwerp is.
Begin er een eigen

Terug naar “Echtscheiding”