HELP! Kind voor 3 weken bij vader (alleen 3 mannen!)

Kingfisher
Berichten: 483

Re: HELP! Kind voor 3 weken bij vader (alleen 3 mannen!)

#16 , 12 jul 2012 11:32

Ik was als leider bij de zeescouts meer gerust als mijn gasten op het water zaten dan als ze op de fiets op de weg waren. Maar koop misschien zelf een goede reddingsvest? Dan ben je zeker dat het een degelijke zal zijn, op maat van het kind. Het hoofd van een kind is proportioneel zwaarder, dus ze hebben een dikkere kraag nodig.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#17 , 12 jul 2012 11:51

Edwina, je hebt een aantal persoonlijke argumenten om deze reis af te keuren. Maar ze zijn juridisch niet hard te maken om deze reis te verbieden, (zie de vorige antwoorden van de forumleden) dus kan je maar beter proberen rond deze reis afspraken te maken met je ex zodat dit allemaal goed verloopt.
- vraag of je ex kan garanderen dat de universele veiligheidsregels op de boot zéér strikt opgevolgd zullen worden (cfr zoals het kinderzwemvestje: dat is een verplichting): meld hem dat het niet naleven van de veilgheidsregels met een kind aan boord een reden kan zijn voor de mariene politie waar dan ook ter wereld het kind van de boot te halen...
- vraag wat voor een parcours de boot zal varen: is dat binnenvaart? of kustvaart?
- zo ja kustvaart: wie van de 3 mannen zijn schippersbrevet heeft of er een professionele stuurman aan boord zal zijn?
- spreek met de papa momenten af dat je telefonisch contact met hem of jullie dochter kan hebben om de lange periode te overbruggen: spreek af dat dit korte leuke telefoontjes zullen zijn: niet om haar uit te horen (want daarmee veroorzaak je stress bij de kleuter) maar momenten dat ze aan haar mama kan vertellen over de leuke en spannende reis.
en ontspan je een beetje, gescheiden vaders hebben vaker tijd nodig om een goeie éénouder te zijn voor hun kinderen. Gun hem de ruimte om dat te proberen leren, ondanks je eigen opinie hierover. Deze vakantie kan een stap in de goeie richting zijn. Laat dit los, hij zal jullie kind niet laten verkommeren, maar het zal misschien niet perfect gekleed en verzorgd zijn zoals jij dat kan.
Maar ook met een voldoende is een leerling geslaagd...

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#18 , 13 jul 2012 10:05

Daar zit hem het probleem al, daar heb ik schrik voor. Mannen zijn daar veel losser in!

Mijn vriend en huidige schoonouders zijn ook zeilers, ik heb ook al enkele keer meegevaren maar het is en blijft gevaarlijk...
daar zit het probkleem dus
u heeft schrik op een boot, en u wil dit overdragen op uw kind

ik zelf vaar al vele jaren, en meestal enkel met mannen
je zou eens moeten weten wat daar allemaal gebeurt :D

mijn kinderen dragen hun vestjes op de boot,
omdat ik hun gezegd heb dat het veiliger is,
en niet omdat het moet


ik zou me echt geen zorgen maken
en ivm het drinken
tegenwoordig zijn ze op het water ook flink bezig met de mensen te laten blazen
dus drinken en varen zit er echt niet meer in

gun je dochter gewoon een leuke vakantie
mss krijgt ze de microbe van de watersport wel te pakken
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

Edwina_vm
Topic Starter
Berichten: 27

#19 , 13 jul 2012 12:52

Edwina, je hebt een aantal persoonlijke argumenten om deze reis af te keuren. Maar ze zijn juridisch niet hard te maken om deze reis te verbieden, (zie de vorige antwoorden van de forumleden) dus kan je maar beter proberen rond deze reis afspraken te maken met je ex zodat dit allemaal goed verloopt.
- vraag of je ex kan garanderen dat de universele veiligheidsregels op de boot zéér strikt opgevolgd zullen worden (cfr zoals het kinderzwemvestje: dat is een verplichting): meld hem dat het niet naleven van de veilgheidsregels met een kind aan boord een reden kan zijn voor de mariene politie waar dan ook ter wereld het kind van de boot te halen...
- vraag wat voor een parcours de boot zal varen: is dat binnenvaart? of kustvaart?
- zo ja kustvaart: wie van de 3 mannen zijn schippersbrevet heeft of er een professionele stuurman aan boord zal zijn?
- spreek met de papa momenten af dat je telefonisch contact met hem of jullie dochter kan hebben om de lange periode te overbruggen: spreek af dat dit korte leuke telefoontjes zullen zijn: niet om haar uit te horen (want daarmee veroorzaak je stress bij de kleuter) maar momenten dat ze aan haar mama kan vertellen over de leuke en spannende reis.
en ontspan je een beetje, gescheiden vaders hebben vaker tijd nodig om een goeie éénouder te zijn voor hun kinderen. Gun hem de ruimte om dat te proberen leren, ondanks je eigen opinie hierover. Deze vakantie kan een stap in de goeie richting zijn. Laat dit los, hij zal jullie kind niet laten verkommeren, maar het zal misschien niet perfect gekleed en verzorgd zijn zoals jij dat kan.
Maar ook met een voldoende is een leerling geslaagd...

Bedankt alvast voor deze informatie!
Toch ga ik verdere stappen ondernemen...

Niet ondanks dit hier allemaal maar ook voor andere omstandigheden.

Toch bedankt!

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#20 , 16 jul 2012 02:10

- (cfr zoals het kinderzwemvestje: dat is een verplichting): meld hem dat het niet naleven van de veilgheidsregels met een kind aan boord een reden kan zijn voor de mariene politie waar dan ook ter wereld het kind van de boot te halen...

- zo ja kustvaart: wie van de 3 mannen zijn schippersbrevet heeft of er een professionele stuurman aan boord zal zijn?..
uit welke krant komen deze regels??
ik vaar al bijna 30 jaar en ik hoor hier toch nieuwe dingen
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Terug naar “Echtscheiding”