HELP! Kind voor 3 weken bij vader (alleen 3 mannen!)

Edwina_vm
Topic Starter

HELP! Kind voor 3 weken bij vader (alleen 3 mannen!)

#1 , 11 jul 2012 10:08

Hallo,

Ik heb samen met mijn ex een dochtertje 4.5 jaar, waren niet getrouwd wel wettelijk samenwonend. Situatie spreekt van 2.5 jaar geleden.

Ik heb ondertussen terug een relatie al 2 jaar en mijn ex had ook een relatie van zoiets.
Wij zijn nu juist een goede regeling overeengekomen doordat hij een stabiele relatie had, maar deze relatie is juist afgelopen blijkbaar (weet het niet van hem), hij liegt constant over zijn situatie en steekt alles op zijn vriendin, wat niet klopt want heb gebeld naar haar...

Zij is deze week een week weg met haar dochter op vakantie.

Mijn ex heeft bouwverlof, 3 weken van 16 juli tot 5 aug., dus is mijn dochter voor 3 weken bij hem (alleen nog voor dit jaar, volgend jaar telkens van 1-15 en 15-31)

Nu komt het helemaal!

Hij gaat met mijn dochter 3 weken samen met zijn STIEFvader, STIEFbroer, hijzelf en mijn dochter weg met de boot... Zijn moeder gaat niet mee want zijn ouders zijn uit elkaar omdat zijn moeder haar elke dag ladderzat drinkt!
Hij heeft mij dit zelf ook weer niet verteld, ik moet het horen van anderen en van mijn dochter.

Ik moet mijn dochter aan hem afgeven voor met 3 mannen alleen op nen boot te zitten!!

Sorry maar met wat je tegenwoordig allemaal hoort kan ik dit echt niet toestaan...

Wat kan ik hier tegen doen???

Als ik bel naar mijne advocaat zegt hij telkens dat ik er niets kan aan doen, ik kan niet bewijzen dat mijn ex niet voor haar kan zorgen.
Ok, hij is goed voor zijn dochter, dat zeg ik helemaal niet! Maar, als ik het zo mag zeggen, hij heeft het verstand er ni voor om voor haar 3 weken te zorgen!! Hij kan gewoon de taken niet opnemen want een opvoeding vraagt...

Kan er mij aub iemand helpen? Ik ben echt ten einde raad...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jul 2012 10:24

Hij is de vader .... zou het een verschil maken als het drie vrouwen zijn?
U bent u zorgen aan het maken of argumenten aan het zoeken om dochter niet mee te even.
Dat u met hem problemen hebt dat is een zaak maar kan indien geen juridische argumenten geen wijziging brengen aan dit feit.
Hij is en blijft de vader... en heeft dus ook de rechten en de plichten .... u zal zich erbij moeten neerleggen...
U zal toch iets meer moeten loslaten haar.... tenslotte zijn er drie paar ogen om dochter in het oog te houden ....

Turaki

#3 , 11 jul 2012 10:31

Dus als 3 mannen, de vader, de stiefgrootvader, en de stiefoom, alleen op reis gaan met een kind, is er bijna zeker iets mis?

Als u nu nog andere aanwijzingen had (vroeger grensoverschrijdend gedrag door 1 van de 3), dan zou ik uw bezorgdheid begrijpen, maar gewoon omdat je tegenwoordig vanalles hoort?

Reclame

Edwina_vm
Topic Starter

#4 , 11 jul 2012 10:34

Ik wil hem ook niet ontnemen, helemaal niet.
Maar hij kan geen verantwoordelijkheid nemen daar zit hem het probleem. Het enige wat hij goed kan is liegen over alles!

Hoe komt het dat zijn relatie met zijn vriendin is gedaan?? Omdat hij haar gebruikt heeft om zijn co-ouderschap te kunnen krijgen, zodat hij kon aanwijzen dat hij een stabiele relatie heeft.
Hij kan gewoon zolang niet zorgen voor haar, dat is gewoon zo!

Maar het meeste dat mij ergert is alleen met 3 mannen! Tis wel een meiske hé, gene jongen!

Edwina_vm
Topic Starter

#5 , 11 jul 2012 10:37

Het gaat hem hier vooral om de verantwoordelijkheid hé!

Ik ken mijn ex wel hoor, heb er een relatie met gehad van 6.5 jaar, hij kan er niet voor zorgen! Had hij zijn relatie nog gehad met zijn vriendin was dit voor mij geen enkel probleem geweest...

Turaki

#6 , 11 jul 2012 10:50

Of hij een relatie heeft of niet is uw zaak niet (meer). Eveneens of hij dit aan u vertelt of niet (tenzij dit van belang zou zijn in een rechtszaak, maar dan zal de rechter dit wel vragen).

Ook zie ik niet waarom een kind (ook een meisje) niet met haar vader en zijn familie op reis mag gaan. Dat dit door omstandigheden allemaal mannen zijn, kan gebeuren. Dat dit een totaal andere vakantie wordt dan ze ooit al heeft gehad, dat ligt vast (mannen doen op vakantie nu eenmaal andere zaken dan dat er een vrouw bij is, en ik bedoel daarmee niet zich elke avond laveloos drinken), maar dit kan ook wel 1 van de leukste vakanties worden ooit voor haar.

En dat hij er niet voor kan zorgen, hoe weet u dat? Misschien is hij in die 2 jaar wel gegroeid? Misschien zijn die 3 weken wel net wat hij nodig heeft om dit te leren?
Goed, ze zal misschien niet altijd even gezond eten, of even proper zijn, of op tijd gaan slapen, maar daar heeft u in de periode dat ze bij haar vader is toch niets over te zeggen.

Jonge meisjes lopen trouwens niet meer gevaar dan jongens. Dus dat argument gaat ook niet op.

Edwina_vm
Topic Starter

#7 , 11 jul 2012 11:02

I.v.m. dat drinken, zijn moeder is een zatlap, zijn vader drinkt ook maar ni zo erg als zijn moeder en mijn ex drinkt ook.
Ik heb veel dingen meegemaakt toen hij thuis kwam als hij zat was...

Veranderen? Als hij in die 6.5 jaar nog niet kon veranderen zal hij dat nu ook ni kunnen.

Ik heb idd geen aanwijzingen, ik weet alleen dat hij geen verantwoordelijkheids zin heeft, noch zijn vader, noch zijn broer.

Ik weet alleen dat dit mij heel veel pijn doet, ik heb alles over voor mijn dochter, hij kijkt er nog niet naar om...
Hij had zelfs nog geen respect voor mij als ik zijn dochter op de wereld heb gezet...

Edwina_vm
Topic Starter

#8 , 11 jul 2012 11:05

Het enige wat ik op papier heb is dat hij zijn eigen kind heeft gebeten omdat zij zogezegd zijn (ex)vriendin haar dochter had gebeten.

Ons kind heeft nog nooit iemand gebeten, noch op school, noch bij mij...

duma

#9 , 11 jul 2012 11:48

Uw ex mag tijdens zijn tijd met jullie kind doen en laten wat hij met wie hij wil en waar hij wil. Daar heeft u niets over te zeggen.

Tenzij u stevige indicaties heeft dat hij niet voor zijn kind kan zorgen of het verwaarloost. Wat uit uw verhaal niet blijkt.

Edwina_vm
Topic Starter

#10 , 11 jul 2012 12:29

Ik kan hier echt niet inkomen! Een kind van 4.5 heeft nog steeds een moederfiguur nodig...

Had hij op vakantie geweest met zijn vriendin dan had ik hier helemaal niets op tegen.

U kent mijn ex natuurlijk niet zoals ik hem ken.
Er zijn vaders die opkomen voor hun kind, die het allerbeste willen, waar hun kind alleen voorgaat, dan kan ik erop inkomen dat deze vaders alle recht hebben.
Maar mijn ex is allesbehalve zo een vader, hij zou nog liever zijn kind bij iemand laten dan dat hij er zelf voor moet zorgen.

Ik heb idd geen aanwijzingen, maar ik weet wel hoe hij is en zijn stiefvader... Dat zijn geen mannen om een kind met alleen te laten!

duma

#11 , 11 jul 2012 12:33

Een kind heeft evenveel een moeder als een vaderfiguur nodig. Het feit dat de moeder belangrijk zou zijn, is een fabel die vroeger bestond, doch reeds lang achterhaald is. In wetgeving wordt er dan ook geen rekening mee gehouden.

Nogmaals: Of uw ex een vriendin heeft of niet, doet helemaal niet ter zake. Meer nog: Het zijn uw zaken niet.
Het is natuurlijk altijd aangenamer als beide ouders over zulke dingen nog kunnen spreken, maar een verplichting is dit niet.

U zal hier niets aan kunnen doen.

Ga vanaf nu de constructieve kant uit ipv de destructieve: Spreek met de vader over uw zorgen en vraag hem eventueel om u te contacteren tijdens het verlof, zodat u zeker bent dat alles in orde is met iedereen.

Edwina_vm
Topic Starter

#12 , 11 jul 2012 12:44

Idd wat er in zijn relatie gebeurd zijn mijn zorgen niet. Hij komt mij alleen vertellen dat zijn vriendin onze dochter heeft geslaan, dat als het zo verder blijft duren hij snel terug zal verhuizen enz... Dat interesseert mij allemaal niet.

Ik wil gewoon dat er wordt gezorgd voor mijn dochter al ze bij hem is, en dat kan niet met die 3 mannen alleen!!

Tuurlijk vraag ik aan hem om onze dochter een te laten telefoneren naar mij, maar dat "vergeet" hij telksens, zoals mijn verjaardag of moederdag of wat dan ook...

Ik maak mij gewoon hele grote zorgen, ik lig hier alle dagen van wakker, kan mij gewoon niet concentreren op mijn werk zodat ik er met mijn hoofd niet bij ben.

Turaki

#13 , 11 jul 2012 13:06

3 mannen alleen kunnen perfect voor een kind zorgen, 3 weken zonder moeder wil niet zeggen dat de moederfiguur afwezig is, u woont er al 2 jaar niet meer mee samen dus u weet niet zeker of hij niet veranderd is (die enkele contacten die u nog heeft ivm uw dochter zijn niet voldoende om dat in te schatten), kortom, u heeft geen enkele grond om dit te verbieden of hier iets tegen te doen.

Ik hoop ook dat u dezelfde praat niet tegen uw dochter verteld, want dan zorgt u ervoor dat de vakantie zeker slecht voor haar gaat zijn. Geef hem een kans (dat recht heeft hij als vader), en probeer er het beste van te maken. Meer kan u echt niet doen.

Mariette

#14 , 11 jul 2012 13:42

Ik zou er in ieder geval op aandringen dat het kind op de boot CONSTANT!!! een zwemvestje draagt.

Het is perfect mogelijk met een kind van vier op een boot te gaan varen, maar daar moet uiteraard strikt op worden toegekeken.

Zelf zeilde ik ooit rond de Azoren eilanden mèt zo'n vierjarige aan boord: ging perfect. Maar iedereen hield een oogje op het kind (dat continu een zwemvestje droeg).

Edwina_vm
Topic Starter

#15 , 11 jul 2012 17:49

Ik zou er in ieder geval op aandringen dat het kind op de boot CONSTANT!!! een zwemvestje draagt.

Het is perfect mogelijk met een kind van vier op een boot te gaan varen, maar daar moet uiteraard strikt op worden toegekeken.

Zelf zeilde ik ooit rond de Azoren eilanden mèt zo'n vierjarige aan boord: ging perfect. Maar iedereen hield een oogje op het kind (dat continu een zwemvestje droeg).

Daar zit hem het probleem al, daar heb ik schrik voor. Mannen zijn daar veel losser in!

Mijn vriend en huidige schoonouders zijn ook zeilers, ik heb ook al enkele keer meegevaren maar het is en blijft gevaarlijk...

Terug naar “Echtscheiding”