echtscheiding

vieke
Topic Starter

echtscheiding

#1 , 05 mar 2007 15:54

Hallo,

na 13 jaar samenzijn, waarvan 4 getrouwd, heb ik gisteren de beslissing genomen om samen met mijn zoontje van 2 jaar de echtelijke woning te verlaten.
Ik heb dit niet zonder reden gedaan. Mijn (ex-) man is al een tijdje depressief en kan niet van het bier afblijven. Hij bleef soms nachtenlang weg en kwam dan in een een waas van de alcohol terug thuis. Met alle gevolgen vandien: verbaal geweld, meubelstukken kapot slagen, enz.

Welke stappen kan ik ondernemen ?

Vieke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
elsje

#2 , 05 mar 2007 16:29

Hallo Vieke,
Wij zouden je aanraden een advocaat te raadplegen ! Een eerste consult
is gratis . Eigenlijk moet jij de woning niet verlaten, maar wel je man !
Vrouwen die dergelijke zaken ondergaan , denken er niet bij na en
vinden het vanzelfsprekend dat zij : plaats: moeten maken , maar
niks is minder waar. Probeer bewijzen te verzamelen van dat geweld en stap ermee naar een raadsman , die zal je helpen stappen te ondernemen
Want het zou de eerste keer niet zijn dat vrouwen vluchten voor het
geweld van hun partner en er dan nog de dupe van worden. Praat er ook
over met een vertrouwenspersoon (arts !? ) en laat je zeker niet
verder zo vernederen ! Sterkte els

Heye

#3 , 05 mar 2007 16:40

Hallo,

Zonder het advies van Elsje af te breken, zou ik U eveneens aanraden om het nodige geweld na thuiskomst van uw man, vast te stellen (audio, foto materiaal) en daarna klacht neerleggen bij de lokale politie.Ook kan U op het moment van de feiten de politie waarschuwen. Die komen dan langs en indien nodig wordt de echtgenoot meegenomen (nachtje uitslapen).Zij stellen daar raporten van op. Hoe meer bewijsmateriaal, klachten neerleggingen en rapoteringen van U en de agenten, hoe sterker U staat.Het is dan niet meer woord tegen woord begrijpt U.Daarna kan U het advies van Elsje volgen.En inderdaad, het laatste wat U moet doen is uw woning verlaten door schuld van uw man, tenzij het levensbedreigend wordt natuurlijk.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”