indexaanpassing allimentatie

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#16 , 28 dec 2005 17:13

Ik begrijp de reacties niet meer.

Als Karina bij haar moeder woont moet die moeder toch niet nog eens beroep doen op art. 211 B.W. De moeder zorgt al voor kost en onderhoud van Karina en moet aan Karina geen onderhoudsgeld betalen.

De vraag is: kan die moeder eisen dat de vader tussenkomst in die kosten van onderhoud?

Het antwoord dat ik van gescheiden vaders lees is: ja, maar die vader betaalt dit maar aan Karina en de moeder moet het dan maar van Karina vragen.

Dit is vooreerst juridisch totaal onjuist. De ouders moeten samen, ieder in verhouding tot hun inkomen, bijdragen in de kosten van onderhoud van het kind. Als het kind bij ??n van hen woont voert die ouder zijn verplichting in natura uit en heeft die ouder recht op terugbetaling door de andere ouder van zijn aandeel.

Verder lijkt mij dit niet in het belang van het kind te zijn. Waarom moet er tussen die ouder en het kind een discussie ontstaan over de bijdrage van het kind in de kosten? Dit is problemen zoeken waar er geen zijn. Het geeft mij de indruk dat men doelbewust spanningen tussen die ouder en het kind wil cre?ren.

scorpioen

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Echtscheiding”