Ben gescheiden( relatie zonder kinderen) november 2001 en heb nu een relatie die begonnen is in april 2002.
Vanaf die tijd betaal ik al 247,89 ? per maand voor onderhoudsgeld aan mijn ex.
Ze werkt niet en is ook invalide.
Een soort reuma, het kan dus veel belemmeren voor te werken maar dat heeft ze toch nooit graag gedaan.
Wat ik nu wil weten is het volgende:
Mijn zoontje( bijna 4) is onlangs geopereert van een hersentumor en heeft nu een behandeling (bestraling), mijn vriendin nu heeft loopbaan onderbreking genomen.
Door deze situatie hebben we nu minder inkomen en hebben dus meer kosten , niet dat dat het belangrijkste is want onze zoon zijn leven is meer waard, maar het zou wel beter zijn dat ik dat onderhoudsgeld niet meer hoef te betalen.
Bij de akte die gemaakt is bij de notaris staat dat ik niet meer hoef te betalen als ze samen woont, maar ze woont al bijna heel de tijd vanaf de scheiding alleen, een korte periode wel met iemand maar dat is nu gedaan.
Ik kan dus naar een wetswinkel gaan maar kan het ook ff hier vragen dacht ik.
Weet wel dat je het kan aftrekken van de belastingen maar dat weegt niet op tegen bijna 3000? dat je kwijt bent op een jaar.
Op 10 jaar is dat wel 30000? h?!!!
Kan ik hier echt iets aan doen en als dat kan zonder teveel ( nog eens ) kosten.
Kan ook naar een advokaat stappen maar gewoon voor info betaal je ook al dus daarom ff hier.
Alvast bedankt voor reactie.