mijn man wil niet tekenen voor echtscheiding

ikke en hij
Topic Starter
Berichten: 28

mijn man wil niet tekenen voor echtscheiding

#1 , 19 apr 2012 10:21

beste

ondertussen hebben we de verdeling van het huis achter de rug en wonen we apart. nu wilde ik ook nog via de notaris met advocaat de echtscheiding doorvoeren maar hij besliste ter plaatste om niet te willen scheiden= niet tekenen....het probleem is dat hij een gokverslaving heeft en dat hij nu nog steeds een hoop schulden maakt. daar draai ik steeds voor op.
de advocaat raadde aan om te wachten, maar waarop? dat ik alles kwijt geraak of????

bestaat er geen snelle mannier om toch te scheiden?

alvast bedankt voor de reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8852

#2 , 19 apr 2012 17:11

en waarom raadt de advocaat aan om te wachten? Geeft hij/zij daar een aannemelijke reden voor?
Als die advocaat dat niet doet, schiet zij/hij nogal wat tekort in de functie van raadgever....

puma
Berichten: 3

#3 , 25 apr 2012 12:40

er bestaat geen snelle manier als andere partij niet meewerkt. je moet de scheidingsaanvraag bij de rechtbank starten en als hij niet meewerkt wordt na een 1 jaar de scheiding afgehandeld.
Gelukkig wonen jullie apart. Heb je daar aangifte van gedaan bij de politie en gemeente, zodat hij niet meer bij je ingeschreven staat?
Dan denk ik dat je niet voor alles wat hij doet nog op hoeft te draaien, maar dit moet je navragen ik ben van het laatste niet zeker.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38770

#4 , 25 apr 2012 12:51

Vrederechter kan onmiddellijke maatregelen nemen oa apart wonen en dan heb je wel een juridische zekerheid.

Moraelin
Berichten: 319

#5 , 26 apr 2012 14:46

Kortgeding inroepen om toch reeds te zorgen dat de financiële situatie gescheiden wordt ? Dan kan je uitspraak hebben in korte tijd.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 apr 2012 19:45

er bestaat geen snelle manier als andere partij niet meewerkt. je moet de scheidingsaanvraag bij de rechtbank starten en als hij niet meewerkt wordt na een 1 jaar de scheiding afgehandeld.
Kleine nuance. De echtscheiding wordt uitgesproken als men meer dan 1 jaar feitelijk gescheiden leeft. Er moet dus geen jaar gewacht worden vanaf het begin van de procedure als men al feitelijk gescheiden leeft. Als men al 1 jaar feitelijk gescheiden leeft op het ogenblik van het begin van de procedure kan de rechtbank de echtscheiding onmiddellijk (in de praktijk één maand na de behandeling) uitspreken. Als men al vier maanden feitelijk gescheiden leeft kan men aan de rechtbank vragen de zaak acht maanden uit te stellen. Dan is men één jaar feitelijk gescheiden en kan de echtscheiding worden uitgesproken.

Dit alles dus als de andere echtgenoot niet akkoord gaat met de echtscheiding ...

Terug naar “Echtscheiding”