onderhoudesgeld + woning???

cire1507
Topic Starter

onderhoudesgeld + woning???

#1 , 15 feb 2007 19:36

Ik overweeg om van mijn vrouw te scheiden. Sinds mijn vrouw niet meer werkt ben ik van plan om haar de volledige woning te schenken.
Mijn vraag is of de vrederechter daar rekening mee gaat houden om
een vermindering van onderhoudsgeld te moeten betalen aan mijn vrouw.
(mijn vrouw heeft ook nog een woning van haar ouders dat ze verhuurd).

Mvg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar

#2 , 15 feb 2007 19:57

De vrederechter is in deze situatie niet bevoegd.
Afhankelijk van de scheidingsprocedure (echtscheiding door onderlinge toestemming OF echtscheiding op grond van feiten) bepalen jullie zelf het bedrag inzake onderhoudsgeld (EOT-procedure) of beslist de rechtbank van eerste aanleg (bij echtscheiding op grond van feiten) op basis van al of niet schuldig zijn over de toekenning van persoonlijk onderhoudsgeld.

Willen jullie de gepaste oplossing voor jullie situatie zoeken, dan kunnen jullie hiervoor de hulp inroepen van een bemiddelaar in familiezaken.
Deze helpt jullie beiden door informatie te geven omtrent de verschillende mogelijkheden enerzijds en helpt jullie anderzijds zoeken naar een oplossing die voor jullie beiden aanvaardbaar is (rekening houdend met jullie bekommernissen, eventuele fiscale gevolgen, ...).

cire1507
Topic Starter

#3 , 15 feb 2007 20:02

Bedankt, dus ga ik waarschijnlijk 1/3 van mijn maandelijks netto loon moeten betalen aan mijn vrouw indien de scheiding doorgaat.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”