moeder tijdje in buitenland

snoopy1
Topic Starter

moeder tijdje in buitenland

#1 , 06 feb 2012 20:26

hallo ,
mijn man zijn ex vrouw ga voor 7weken op stage naar het buitenland .
Mijn man krijg gewoon normaal zijn dochter om de 14dagen .
Wij waren bereid om de dochter 7weken op te vangen en na school te brengen en halen .
Waarbij de moeder akkoord ging .
Maar nu wil ze anders oplossen en zou ze de dochter die 7weken bij haar vriend zijn pa doen , dat eigenlijk niks te maken heb met het kind .
Is dat eigenlijk niet logische dat het kind dat zoiezo bij de vader verblijfd .
wie weet raad

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 01 mar 2012 15:55

Welke leeftijd heeft de dochter? Mogelijk heeft zij inspraak, en kan zij -indien niet akkoord- gehoord worden.

Indien dochter met de regeling van de moeder instemde, en die 'pa van haar vriend' de dochter om de 14 dagen naar haar vader brengt,
dan lijkt het me dat niemands rechten worden geschonden.

Anders zou het zijn, mocht; die 'pa van haar vriend' een kwalijke reputatie hebben...
Handige documenten voor Personenrecht

Kingfisher

#3 , 01 mar 2012 17:14

Hoe lang zijn jullie al gescheiden? Hoe lang is de ex al met die vriend? Als die twee al een paar jaar samenwonen, dan is die dochter vast al een paar keer bij die stiefopa geweest.

Als het kind bij de andere partner is, dan bepaalt de andere partner de sociale agenda. Als het kind bij jullie is, dan mogen jullie daarover beslissen. Tenzij natuurlijk de gebruikelijke voorbehouden over "belang van het kind" enzo. Maar de stieffamilie (dus ook uw ouders, want u bent ook stiefmoeder) maakt deel uit van de leefwereld van het kind.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”