moet ik dan nog onderhoudsgeld betalen, als ze al andere uitkeringen krijgt1) Bezoekrecht is geen bezoekPLICHT.
2) Normaal gezien(??) kan je dochter een 'inkomensvervangende tegemoetkoming' krijgen BOVENOP de integratietegemoetkoming en (eventueel)het PAB.
3) Geldsommen tvv. verlengd minderjarigen staan onder de controle van de vrederechter, zo ook de aanvaarding/verwerping van een erfenis. Uw huidige echtgenote krijgt het vruchtgebruik van de gehele nalatenschap,dus ook van de woning. U kan 1/3de wegschenken bij testament...op voorwaarde dat er geen kinderen meer bijkomen.
Meer info kan U steeds 'gratis' bekomen bij uw notaris om de hoek!
waar kan ik daar meer info over vinden en hoeveel bedraagt die inkomensvervangende tegemoetkoming ?U zal moeten blijven betalen tot ze de 'Inkomensvervangende tegemoetkoming' krijgt(aanvraag ??n maand v??r 21 jaar).moet ik dan nog onderhoudsgeld betalen, als ze al andere uitkeringen krijgt
Ja????Art.9.3.De Staten die partij zijn,eerbiedigen het RECHT van het kind dat van een ouder of beide ouders is gescheiden,op regelmatige basis persoonlijke betrekkingen en rechtstreeks CONTACT met BEIDE ouders te onderhouden ,tenzij dit in strijd is met het belang van het kind...?(Verdrag Rechten Kind 20 november 1989).
Ook de VADER MOET dus dit kinderrecht eerbiedigen
Code: Selecteer alles
Artikel 3
1. Bij alle maatregelen betreffende kinderen, ongeacht of deze worden genomen door openbare of particuliere instellingen voor maatschappelijk welzijn of door rechterlijke instanties, bestuurlijke autoriteiten of wetgevende lichamen, vormen de belangen van het kind de eerste overweging.