EOT - wanneer moet echtgenoot de gezinswoning verlaten

Iebee
Topic Starter

EOT - wanneer moet echtgenoot de gezinswoning verlaten

#1 , 05 feb 2007 16:57

Hallo,
Ik zit met mijn echtgenoot in een procedure EOT. We hebben een overeenkomst dat ik zijn deel van de gezinswoning uitkoop. We moeten volgende week voor de 1e x voor de rechtbank verschijnen.
Ik vraag mijn echtgenoot al geruime tijd de gezinswoning te verlaten. Hij maakt echter totaal geen aanstalten om zelfs nog maar een eigen woonst te vinden. In de akte staat dat ik over de woning beschik (zonder dat ik daarvoor een vergoeding verschuldigd ben) vanaf het moment van de ondertekening.
Hij weet al geruime tijd (een jaar) dat hij voor zichzelf een woonst gaan moeten vinden. Ik ben heel lang menselijk gebleven maar de toestand begint psychisch voor mij zwaar om dragen te worden.
Wat zijn mijn rechten ? Kan ik hem vragen de gezinswoning te verlaten (op een offci?le manier dan) en wat als hij ook hieraan geen gevolg meer geeft...
Bedankt voor een antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 05 feb 2007 21:41

Eis een vergoeding van de geleden schade zou ik zeggen, dus akte wat laten bijschaven.

Ik vrees dat jij de enige bent die weet hoe hier het best gehandeld wordt. Je weet dat de T van EOT voor toestemming staat en je daarvan afhangkelijk bent wil je op die manier uit elkaar gaan

RR

Lex

#3 , 05 feb 2007 22:07

We moeten volgende week voor de 1e x voor de rechtbank verschijnen.
Eis een vergoeding van de geleden schade...
?????

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#4 , 06 feb 2007 02:32

Slaat id. op niet veel en is maar een hersenspinsel
1 we hebben een overeenkomst
2 In de akte staat dat ik over de woning beschik (...) vanaf het moment van de ondertekening

Tja, wanneer is die overeenkomst een overeenkomst?
(welke indien ze niet gevolgd wordt een zekere schade kan veroorzaken)
ik zou het niet weten, maar ik schat dat ze pas geldig is van zodra ze bekrachtigd is door een rechter en in kracht van gewijsde is gegaan

RR

Terug naar “Echtscheiding”