Co-ouderschap onderling

natje1711
Topic Starter
Berichten: 2

Co-ouderschap onderling

#1 , 22 dec 2011 16:27

Hallo, mijn partner heeft met zijn ex co-ouderschap, ze hebben het op papier staan en allebei getekend, maar het is niet vastgelegd voor de rechter ofzo.
Nu zijn ex kan mij niet uitstaan, nu heeft ze tegen mijn partner gezegd dat zolang ik hier woon zijn dochter niet meer mag komen, kan zij dit inderdaad maken ??
Mijn partner wil het graag onderling houden en niet via de rechtbank gaan enz, en met zijn ex valt totaal niet te praten... Kan iemand me helpen aub ?

Grtjs Natje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden
Berichten: 2810

#2 , 22 dec 2011 19:57

De onderlinge afspraak tussen beide ouders werd niet door de rechtbank in een vonnis gezet.
Dit zal UW PARTNER dus moeten in orde stellen.

U bent juridisch gezien een buitenstaander inzake deze afspraken, en aldus onmondig.
Maar dit maakt dat de moeder u ook niet kan betrekken in een conflict omtrent het co-ouderschap.

Wanneer er onderlinge afspraken zijn, en deze een tijdje werden nageleefd, dan
zal de rechtbank wel kunnen oordelen of uw partner zijn eigen leven verder mag leiden of niet.
Tenzij er bezwaarlijke zaken zijn gebeurd van u uit.
Handige documenten voor Personenrecht

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#3 , 23 dec 2011 02:31

Hallo, mijn partner heeft met zijn ex co-ouderschap, ze hebben het op papier staan en allebei getekend, maar het is niet vastgelegd voor de rechter ofzo.
Awel meneer/mevrouw de webmaster :evil:

Het is bijna alweer kerstmis en nog steeds hebben we geen gallerij waar we mooie quotes kunnen hangen.
Hier hebben we nu eens ouders die laten zien dat ze aan het belang van hun kind hebben gedacht maar er is geen eregallerij waar we hen kunnen prijzen.

ach laten we vredig afsluiten.

Als er tegen volgend jaar met kerstmis nog geen gallerij met goede quotes is dan zal ik op 25/12 op het JF staken !!!


RR

Reclame

ovan
Berichten: 322

#4 , 28 dec 2011 13:51

Hallo, mijn partner heeft met zijn ex co-ouderschap, ze hebben het op papier staan en allebei getekend, maar het is niet vastgelegd voor de rechter ofzo.
Nu zijn ex kan mij niet uitstaan, nu heeft ze tegen mijn partner gezegd dat zolang ik hier woon zijn dochter niet meer mag komen, kan zij dit inderdaad maken ??
Mijn partner wil het graag onderling houden en niet via de rechtbank gaan enz, en met zijn ex valt totaal niet te praten... Kan iemand me helpen aub ?

Grtjs Natje
Augustus 2005 : mijn situatie net hetzelfde..ook document, niet bekrachtigd. Zonder één woord onderling overleg is ex naar rechtbank gestapt.
Nu zijn we meer dan 6 jaar verder met niks anders dan chaos, miserie en een kind dat uiteindelijk slachtoffer is geworden en opgenomen in een centrum voor observatie en therapie... !
@natje1711, je partner heeft groot gelijk om dit zo te proberen... rechtbank is "last resort", als er eigenlijk geen hoop meer is.
Waak over de relatie tss je partner en z'n dochter en tussen jou en het kind.... laat dat NOOIT los.
sterkte
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#5 , 28 dec 2011 21:39

Naar de rechter stapt men omdat men de illusie heeft dat dit zekerheden bied. Niet zelden wordt dit versterkt door advocaten die je doen geloven dat de uitspraak van de rechter je zekerheid zal bieden.

Het probleem is de rechtshandhaving.

Eenmaal de rechter gesproken heeft moet je haast terug naar die advocaat om via een rechter gaan af te dwingen dat wat de rechter reeds uitgesproken heeft uitgevoerd moet worden.
Op http://www.f4j.be" onclick="window.open(this.href);return false; zie je een verslag van een zaak dat dit niet werkt, dat die zekerheid die je wil illusie is.

Politie helpt je niet adequaat, de deurwaarder ook niet en overal sturen ze je wel ergens naartoe die op hun beurt je dan weer ergens naar toe stuurt in de kern is dat het openbaar ministerie moet waken over dat wat in het vonnis staat
(namelijk waar en wanneer de kinderen bij welke ouder moeten verblijven en dat zijn DE RECHTEN VAN DE KINDEREN!. Die mag niemand afnemen, noch de vader noch de moeder noch het openbaar ministerie.
Maar daar wringt het schoentje... dat openbaar ministerie verzuipt in het werk en geeft aan deze problematiek prioriteit nul

kortom... op de steun van het openbaar ministerie moet je niet rekenen dat is een eindeloos gezeik waarbij de enige conclusie die je daaruit kan trekken namelijk dat wat je zocht en dat zijn die zekerheden dat het openbaar ministerie noegabollen achter de uitspraak van een rechter staat.

Voor het openbaar ministerie zijn rechters die verblijfsregelingen van kinderen uitspreken schertsfiguren die onzin uitkramen ... natuurlijk schaad men daarmaa het een belang van het kind en dat raakt zonder enige twijfel de openbare orde... die zekerheid die krijg je wel bij onwil van de andere ouder en dat staat als een paal boven water.
http://www.rtv.be/artikels/nieuws/20111 ... -procureur" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn vermoeden is wel dat hier in de nabije toekomst hier wel verandering in gaat komen althans voor de gerechtelijke arrondisementen Turnhout/Mechelen en Gent maar dat is nog ff afwachten. Bovendien kent de nieuwe kabinetschef van de minister van justitie de problematiek zeer goed omdat deze tijdens veiligheidsoverleg/veiligheidsplan politie (Geel Laakdal Meerhout) overeenkomsten zijn gesloten zodat deze wanpraktijken door masale mensen en kinderrechten massaal worden geschonden. Parket Turnhout heeft hier een overeenkomst gesloten met die politiezone dat dit allemaal niet zolang moet aanslepen > politie (Geel Laakdal Meerhout) voelen zich daar maar onozelaars omdat ze met dit soort klachten maar nieuwe klachten moeten blijven acteren waar eigenlijk niets of niet veel mee gedaan wordt.

Kortom ze hebben akkoorden afgesloten met Jan Poels procureur des Konings Turnhout inzake deze materie en ja... akkoorden dienen om na geleefd te worden ook voor de procureur des konings.
http://www.rtv.be/artikels/nieuws/20111 ... stitie-tur" onclick="window.open(this.href);return false;

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 28 dec 2011 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Berichten: 38614

#6 , 28 dec 2011 22:25

Zie ook andere topic.
Politie heeft geen akkoord gesloten maar voert in principe uit wat procureur des Konings beveelt.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#7 , 28 dec 2011 22:31

Ik sta garant dat politie daar WEL een akkoord gesloten heeft met de procureur des Konings.

Dit illustreert wel duidelijk dat politie ook eens op hun strepen kunnen staan als het moet
http://www.4bf.eu/video/100202_Korpsche ... helijk.wmv" onclick="window.open(this.href);return false;

Op 18 februari 2010 zei de korpschef kort en krachtig tegen mij. "RR tegen de zomer is dat geregeld"
En ja een half jaar later kon diezelfde Korpschef dat bevestigen.

Deze materie heeft ook het veiligheidsoverleg aldaar gepasseerd. Een van de taken van het zonaal veiligheidsoverleg is het zonaal veiligheidsplan evalueren
Echt geen toeval dat politie in dat zonaal veiligheidplan 2009-2012 daarover al iets staan had.

Meer en meer politiezones zullen hun burgers gaan bevragen wat politie zoal in die veiligheidsplannen zou moeten schrijven.
Politie Geel Laakdal Meerhout was daarin één van de voorlopers waar dit reeds gebeurde.

Zoek maar eens op politiecafé dan weet je dadelijk wat dit is. ;-)

RR

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#8 , 28 dec 2011 23:04

Wedden dat de lokale Korpschef Balen-Dessel-Mol dhr. Roger Mol met de input van zijn burgers bij de politiecafé's rekening zal gaan houden?
Daar ken ik hem (spijtig genoeg) goed genoeg voor, en zijn rug zal recht genoeg zijn wat dat betreft, daar steek ik mijn hand voor in het vuur.

RR

Terug naar “Echtscheiding”