Feitelijke scheiding - scheiding met onderlinge toestemming

Tattie
Topic Starter
Berichten: 158

Feitelijke scheiding - scheiding met onderlinge toestemming

#1 , 25 jan 2007 19:27

kort effe de situatie schetsen...
ex vroeg feitelijke scheiding aan in augustus 06...vonnis enz is in orde...doch officieel verlaat ik het 'ouderlijke' huis pas in februari...hoe gaat dat dan vr de belastingen? ik las reeds dat je het jaar dat volgt op de feitelijke scheiding je dan al als alleenstaande kan aanzien worden...maar welke datum telt? die van de akte of die van de verhuis? als die van de akte telt dan ben ik reeds op 1/1/7 feitelijk gescheiden anders is het pas 1/1/8...
ander vraagje....waar vind je een voorbeeld van een verzoekschrift tot echtscheiding...we gaan voor onderlinge toestemming en doen het zonder advocaten...ik voorzie geen probs aangezien er geen geld, eigendommen of kids te verdelen zijn... maar hoe stel je zo een brief op en tot wie moet die gericht zijn (procureur des konings?) de inhoud krijgt al vorm, maar tips over wat er zeker moet instaan zijn zeker welkom!!
tnxie !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
robert
Berichten: 146
Locatie: Limburg

#2 , 25 jan 2007 22:11

De fiscus rekent per 1 januari.
Voor 2006 is het dus nog allebei samen, maar men kan het elk apart invullen, de fiscus doet dan de consolidatie.
Vanaf 01/01/2007 is het een aparte aangifte.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”