Internaat?

bandit
Topic Starter

Internaat?

#1 , 27 okt 2011 19:05

Hallo,

Wat gebeurt er met de kosten voor internaat wanneer er alimentatie betaald word en de helft van de buitengewone kosten?
Ik zie zelf niet echt veel verschil in de kosten dus naar mijn gevoel heb je of te wel het ene of wel aanpassing :dus alimentatie aanpassen en kosten internaat delen?

Graag meer info over

MVG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 27 okt 2011 19:13

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 23&t=18619" onclick="window.open(this.href);return false;
Handige documenten voor Personenrecht

stephandr

#3 , 28 okt 2011 14:42

Goed om weten : de kosten zijn fiscaal aftrekbaar. http://minfin.fgov.be/portail2/nl/theme ... itions.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Een op geld beluste en luie ex zorgt er dus voor dat een vader zijn kinderen niet meer te zien krijgt, stuurt haar kinderen op internaat, doet de vader de helft van de kosten betalen, en trekt die kosten af van de belastingen.....

Reclame

eylis

#4 , 28 okt 2011 14:46

dat wordt lastig...als je het gezond verstand laat spelen, ga je er toch van uit dat een gedeelte van het "internaatsgeld" gebruikt wordt om de kinderen eten te geven, te verwarmen en onder te brengen.
Mijn boerenverstand zegt me dat een deel van de alimentatie daar ook voor gebruikt moet worden (maar ook niet alles, want kinderen onderhouden behelst wel meer dan dat)
en dan een gedeelte gaat naar de biezondere kosten.
Maar hoe je dat aan een balsturige ex gaat uileggen zonder dat het expliciet beschreven is in vonnis of EOT...dan gaan de poppetjes aan het dansen...

lucgescheiden

#5 , 28 okt 2011 15:02

Ik meende hier iets gelezen te hebben van 'kantel-momenten' in de opvoeding van de kinderen; zoals de overgangen tussen lagere school en middelbaar, middelbaar en hoge school/unif, is dat iets wat volgens de wet te verdedigen valt?
Zoja, is het op internaat gaan niet onder de zelfde noemer te plaatsen?
Handige documenten voor Personenrecht

RM

#6 , 28 okt 2011 21:44

Niet vergeten, de bijzondere of buitengewone kosten dienen toch steeds in akkoord van beide ouders te gebeuren? Indien 1 van beide niet akkoord gaat gaat het zaakje niet door zowel ben je niet verplicht je deel te betalen.
Ben je beide akkoord dan dient er steeds een bewijs van factuur voorgelegd te worden.

Terug naar “Echtscheiding”