Gaan uit elkaar

HHO
Topic Starter

Gaan uit elkaar

#1 , 08 okt 2011 11:16

Hallo,
Enkele vraagjes.

Mijn ex-vriendin en ik zijn al een 6-tal maanden uit elkaar. Zij is terug bij haar ouders gaan wonen.
We hadden wel samen een nieuwbouw woning die nu wel te koop staat. Ik woon nog wel in het huis en doe nu de totale afbetaling van het huis.
Zij betaalt dus al 6 maand niet meer voor de hypothekaire lening.
Kan zij dit zomaar stoppen met de lening?
Ook betaal ik verder alle kosten van elek en gas en telefoon. KI heb ik ook betaald. En kan ik eventueel iets recupereren? Of wat kan ik doen of niet doen?

De auto, die we samen aangekocht hebben, staat op mijn naam. Dus op de faktuur staan beide namen maar op het roze formulier staat mijn naam. De verzekering betaal ik ook. Ik zou de auto graag overkopen.
Of kan ik zeggen dat de door haar niet betaalde zaken gecompenseerd worden door de rest-waarde van de wagen? Dus dat ik de auto voor mezelf hou en haar niks betaal hiervoor? Kan ik dit doen, mag ik dit doen?

Mijn ex haar domicilie staat hier ook nog. De wijkagent is al terplaatse geweest om vast te stellen dat ze hier niet meer woont.
Kan ik haar verplichten om deze te verzetten? Wat als ze blijft weigeren?

Alvast bedankt voor de reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 08 okt 2011 13:38

Zij is in principe verplicht verder mee te betalen aan de woning maar anderzijds bent u haar eventueel dan een woonstvergoeding verschuldigd omdat zij geen "genot" meer heeft van de woning.

Als zij het domicilie niet zelf verplaatst, kunt u haar laten schrappen, maar aangezien al een wijkagent gekomen is, is die procedure normaal gezien bezig ... of niet?

Ik denk dat u er alle belang bij heeft om de woning zo snel mogelijk te verkopen. Hoe de koek dan verdeeld wordt: eerst krijgt de bank zijn deel en dan moeten jullie onder elkaar overeenkomen en eventueel o.a. die auto en nog andere bezittingen verrekenen.

Laat dit niet langer aanslepen dan nodig! Probeer een gesprek aan te gaan met de ex. Als u tegenstand of uitstel voelt, stap dan naar een advocaat.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”