AANKOPEN NA VERLATEN WONING

belle1970
Topic Starter
Berichten: 47

AANKOPEN NA VERLATEN WONING

#1 , 20 jan 2007 14:36

ik ben momenteel in een vechtscheiding verwikkeld . Ik heb ik augustus de woning verlaten . Heb een huis gehuurd en heb NIETS meegenomen uit de echtelijke woning ! En had de rekeningen mooi in twee gedaan ....( stom van mij blijkbaar )
Nu krijg ik deze week via mijn advocaat de melding dat mijn echtgenoot een inventaris wil laten opmaken van de goederen die staan in mijn huurwoning . MAAR AL WAT ER STAAT IS GEKREGEN VAN VRIENDEN

Naar het schijnt kan in een paier laten opmaken van bruikleen ern kan hij daar dan geen aanspraak op maken . Nu is mijn vraag ik heb ook een aantal dingen nieuw gekocht zoals wasmachine , zetels , bedden voor de kinderen . Maar de facturen staan op mijn naam ! Kan hij daar ook aanspraak op maken indien deze gekocht zijn na het verlaten van de woning ?? Of laat ik dat ook best in bruikleen door iemand zetten . Ik moet er wel bij vertellen dat mijn echtgenoot een heel goede advocaat heeft !

Wie kan mij helpen want ik ben teneinde raad

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#2 , 20 jan 2007 15:44

Een hele goeie advocaat in die materie stapt met akkoorden naar de rechter ipv met geschillen

Tracht SAMEN met de andere ouder een inventaris te maken wat je bezittingen zijn en tracht zelf tot een verdeling te komen.
Met wat goede wil hoop ik dat je al een heel eind kan komen

RR

belle1970
Topic Starter
Berichten: 47

#3 , 20 jan 2007 16:23

Inderdaad ... een goeie advocaat ! Mijn echtgenoot zijn advocate gebruik alles om het moeilijk te maken aan mij . Geloof mij dat gaat tot het uiterste ze gaat gewoonweg over lijken ! Wes gerust in het belang van de kinderen wordt niet gekeken hoor .

Ik heb co ouderschap (had geen keus ), heb geen kindergeld ! geen allimentatie ! geen domicieliering van de kinderen ! Gewoon niets . Terwijl hij meer inkomsten heeft , bijna geen afbetaling en ik btaal 700 ? huishuur voor mij alleen

Meneer heeft het kindergeld , doet er neits mee !!! buiten zijn eigen rekening spijzen . Ik ben 6 maanden weg en hij heeft nog geen enkele keer deftige kledij gekocht voor de kinderen . Ik geef kledij mee omdat de kids anders niets hebben bij hem . En ja hoor ik weet het wel he , niets meegeven en dan moet hij wel kopen ! maar ja wie is dan het slachtoffer de gasten . En dat wil ik niet

Dat de vrederechter bij haar belsuiten zou melden dat degene die het kindergeld krijgt gewoon verplicht wordt om eens status bij te houden wat er met dat geld gebeurd , zou al heel wat miserie besparen .

Daarbij ik blijf erbij , bij co ouderschap zou het geld voor de 2 parijen moeten zijn . Maar de vrederechter in Ninove is blijkbaar van een gans andere oordeel .
Vraag mij zelfs af of dit wel normaal is .....

Reclame

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#4 , 20 jan 2007 18:05

Ik heb co ouderschap (had geen keus ), heb geen kindergeld ! geen allimentatie ! geen domicieliering van de kinderen ! Gewoon niets
Enig id hoeveel ouders daar alleen maar kunnen van dromen?

Het neemt niet weg dat er humanere regels dienen te komen voor het kindergeld zodat de kans verminderd op conflict

art. 374 BW
...De ouder die niet het ouderlijk gezag uitoefent, behoudt het recht om toezicht te houden op de opvoeding van het kind. Hij kan bij de andere ouder of bij derden alle nuttige informatie hieromtrent inwinnen en zich in het belang van het kind tot de jeugdrechtbank wenden.

Als ik dat lees bepaald de wet dat je wel degelijk recht hebt om te vragen wat er met het kindergeld gebeurd. Een rechter hoeft nu eenmaal ook niet in zijn vonnis te schrijven dat je bij rood moet stoppen en bij groen moet doorrijden.

Helaas, en dat betreur ik samen met je, als je informatie gaat afdwingen via de jeugdrechtbank, zal dit zowat altijd eindigen in zeer telleurstellende eindresultaten.


RR

Borniet
Berichten: 135

#5 , 20 jan 2007 22:23

ik ben momenteel in een vechtscheiding verwikkeld . Ik heb ik augustus de woning verlaten . Heb een huis gehuurd en heb NIETS meegenomen uit de echtelijke woning ! En had de rekeningen mooi in twee gedaan ....( stom van mij blijkbaar )
Nu krijg ik deze week via mijn advocaat de melding dat mijn echtgenoot een inventaris wil laten opmaken van de goederen die staan in mijn huurwoning . MAAR AL WAT ER STAAT IS GEKREGEN VAN VRIENDEN

Naar het schijnt kan in een paier laten opmaken van bruikleen ern kan hij daar dan geen aanspraak op maken . Nu is mijn vraag ik heb ook een aantal dingen nieuw gekocht zoals wasmachine , zetels , bedden voor de kinderen . Maar de facturen staan op mijn naam ! Kan hij daar ook aanspraak op maken indien deze gekocht zijn na het verlaten van de woning ?? Of laat ik dat ook best in bruikleen door iemand zetten . Ik moet er wel bij vertellen dat mijn echtgenoot een heel goede advocaat heeft !

Wie kan mij helpen want ik ben teneinde raad
Heb je een officiele uitspraak van een rechter dat je vanaf toen alleen woont? Of een PV dat daarvoor opgemaakt is of iets anders? Dan is er kans dat je het kan redden, anders vrees ik dat er evenveel kans is dat ze het voor elkaar krijgt dat je het kwijt bent.
Probeer van zoveel mogelijk spullen bewijzen te hebben dat je ze geleend hebt van iemand, eventueel dit op papier zetten, en laten bekrachtigen. Iemand op de juridische dienst van het OCMW heeft me ooit verteld dat je dat op het ministerie van financien kan laten doen, vraag het eventueel eens na.
Voor info en steun, kom gerust ook eens langs www.v-echtscheiding.be
http://www.v-echtscheiding.be

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 jan 2007 00:26

Bent u gehuwd met een huwelijkscontract?

Onder het wettelijk stelsel zijn de inkomsten gemeenschappelijk.

Het feitelijk gescheiden gaan leven verandert daar niets aan.

Nu is er slechs sprake van inventaris. Dat zal dus niets veranderen aan het gebruik van de goederen. Pas na de echtscheiding is er sprake van verdeling. Dan moet verdeeld worden wat er was op het ogenblik dat de echtscheidingsprocedure begon, de dagvaarding in echtscheiding.

Als er nog geen echtscheidingsprocedure begonnen is is alles wat je nu nog verdient gemeenschappelijk. Ook wat je man verdient is gemeenschappelijk. De goederen die je gekocht hebt zijn gemeenschappelijk als ze gekocht zijn met geld van de gemeenschap.

U kan dus ook eisen dat uw man bij de inventaris opgeeft wat hij allemaal op zijn rekeningen heeft staan.

Lieg niet bij het opmaken van de inventaris. U moet de eed afleggen dat u niets verduisterd hebt, meineed is strafbaar met gevangenisstraf en wie goederen verduistert heeft bij de vereffening geen recht op zijn aandeel in deze goederen.

scorpioen

belle1970
Topic Starter
Berichten: 47

#7 , 21 jan 2007 12:20

Dat begrijp ik toch allemaal nite goed hoor .

Ik ben met niets vertrokken ! Wat moet ik dan doen ? Wachten tot meneer wil scheiden om zetels of wasmachiene te kopen en dergelijke ??? Mag ik mijn extra kosten aan hem dan ook doorrekenen bij verdeling zoals mazout endergelijk , nee zeker ??
Je hebt toch geen andere keus ......rekeningen werden in twee gedaan dus daar kan ook geen discussie over zijn volgens mij .

Hij woont nog in de woning en zal dit 2 jaar trekken want tot die periode kan hij er zomaar inblijven zolang de echtscheiding niet ingezet wordt .

Praten wil hij niet doen en zijn advocate doet er alles aan om mij het leven zuur te maken .

Dat soms drama's gebeuren daar verschiet ik niets van hoor !
We zijn getrouwd met gemeenschap van goederen , hebben samen gebouwd , zijn allebei steeds fultime gaan werken .

Waarom heeft hij dan meer recht om daar te wonen dan ik ?? Of recht om de inboedel ??

Ik besef dat er ooit genoeg vrouwen geweest zijn dat hun man "gepluimd" hebben en dat is volledig tegen mijn princiepe .
Vandaar , ik wou niet meer verder leven zoals wij nu leefden tegen elkaar , zelfs niet meer eten met elkaar . Is dat een leven ??
Ik ben dan ook vertrokken en dat zou een recht moeten zijn maar dat wil nog niet zeggen dat ik geen rechten heb volgens mij ?
Moest ik weten wat ik nu weet ? dan had ik hem er beter naar mijn advocaat geluisterd ! Hem uit de woning laten zetten .... en dan zou ik nu de macht hebben !

Maarja wie eerlijk is komt er niet blijkbaar dit is nu voor mij nu heel duidelijk

Borniet
Berichten: 135

#8 , 22 jan 2007 07:56

Spijtig genoeg duurt eerlijk altijd het langst, soms in goede zin, soms in slechte zin, het duurt soms enorm lang eer je krijgt waar je recht op hebt. Zelf heb ik zo uit mijn scheiding zo goed als niets van de inboedel gekregen, het huis onder de reeele aankoopprijs moeten laten uitkopen, en nog een hele smak geld kwijtgeraakt. Dit alles ondanks de letter van de wet, en ondanks gemaakte afspraken (zelfs een getekende dading is niet nagekomen).
http://www.v-echtscheiding.be

Terug naar “Echtscheiding”