geletterde mensen

mopke
Topic Starter

geletterde mensen

#1 , 27 sep 2011 09:25

Hier op het forum hoorde ik voor het eerst van , pas syndroom ,. Het was voor mij echt een chock , heb nooit gedacht dat zo iets een naam had , dacht eerder dat ik in een zeer uitzonderlijke situatie zat . Nu vraag ik mij af of al die geletterde mensen als advokaten en rechters daar dan wel kennis van hebben .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lucke

#2 , 27 sep 2011 11:20

Rechters en advocaten worden reglmatig op de hoogte gebracht via infosessie.
Ook PAS of ouderverstoting syndroom wordt uitgelegd aan de rechters.

Of ze er iets mee doen..... 't ja... waarom zijn we hier??

http://users.telenet.be/SBO/SBO/het_pas_syndroom.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.f4j.be/ouderverstoting/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 27 sep 2011 14:04

ja

RR

Reclame

octopus

#4 , 27 sep 2011 14:46

was ook totaal nieuw voor mij. Ik ben ook met zo'n situatie gezegend.

roharro

#5 , 27 sep 2011 14:56

Tegenwoordig is er een inflatie van syndromen en vage ziektebeelden.
Volgens mij enkel te wijten aan permissiviteit en gebrek aan zelfredzaamheid.
Blijkbaar deden de sjot onder de kont en de tik tegen de oren uit mijn jeugdjaren wonderen voor mijn generatie. Nu heeft iedereen die vindt dat hij iets mist zijn persoonlijk syndroom.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mopke
Topic Starter

#6 , 27 sep 2011 15:08

Tegenwoordig is er een inflatie van syndromen en vage ziektebeelden.
Volgens mij enkel te wijten aan permissiviteit en gebrek aan zelfredzaamheid.
Blijkbaar deden de sjot onder de kont en de tik tegen de oren uit mijn jeugdjaren wonderen voor mijn generatie. Nu heeft iedereen die vindt dat hij iets mist zijn persoonlijk syndroom.

Het is pas als je zelf met dit syndroom in aanraking komt dat je weet hoe het is , ik kan u verzekeren dat het verschrikkelijk is . In de jaren stillekes waren alle deuren opslot en dus ook de mishandelingen van welke aard ook verborgen voor de buitenwereld .Het gaat hier niet om , joepi ik heb mijn eigen syndroom . En ik weiger er over te zwijgen , ook al is dit niet in de smaak van oudbollige kontensjotters .

roharro

#7 , 27 sep 2011 15:14

Het is dan toch raar dat in de tijd van die "oudbollige kontensjotters" er heel veel minder zelfmoorden gebeurden.
Kwestie van opvoeding, motivatie en verantwoordelijkheidzin, waardoor vele onzinnige toestanden kunnen worden vermeden!

eylis

#8 , 27 sep 2011 15:24

@roharro: welja waarom niet.."het parental alienation syndroom" zou fantastisch op te lossen zijn met een ferme shot en een tik rond de oren van de ouder die "Hostile aressive parenting" toepast.
Alleen zijn ouders geen kinderen meer, leven we niet meer 20 jaar geleden en dragen de gevolgen van HOAP en PAS zeer ver tot op volwassen leeftijd van kinderen door.
tot ze zelf op hun beurt niet in staat zijn om evenwichtige relaties aan te gaan en zelf HOAP toe te passen op hun eigen kinderen en partner...

o ja en het juiste woord is zelfdoding. sommige zelfdodingen zijn zelfmoord, maar niet allemaal.En de cijfers van zelfdoding versus vroeger kan je niet objectief meten. Daar zit de mediatisering ook voor een groot deel tussen...We weten tegenwoordig meer wat er gebeurt.

roharro

#9 , 27 sep 2011 15:31

En de prognoses mbt tot zelfdoding voor de toekomst?l Waarom nu zoveel depresieve mensen? Wegens betere behandeling van hun "syndromen"????? Zonder de "Spartaanse" trekjes in mijn opvoeding zou ik niet geraakt zijn waar ik nu ben.....

Lucke

#10 , 27 sep 2011 16:38

@roharro
En vroeger was dat niet zo mijnheer de Spartaan???
Vroeger stond je nergens en mocht je lijdzaam toezien hoe je kinderen onder je ogen werden weggenomen.
Daar werd niets aan gedaan maar het bestond evenzeer. Er werd gewoonweg geen belang aan gehecht!

Zelf heb ik nooit iets voor niets gekregen... dat hoorde ook bij mijn opvoeding.
Respect en waardering maakten een groot deel uit van mijn opvoeding....... dat is iets wat ik bij velen tegenwoordig niet meer kan terugvinden.

PAS is sinds begin jaren 80 naar voren gebracht onder die naam... daarvoor bestond dit ook al.

roderidder

#11 , 27 sep 2011 17:03

betreffende geletterde mensen:

Het al dan niet bestaan van PAS is een strijd onder de wetenschappers. Dat zijn dus erg geletterde mensen.
De DSM IV is zowat de bijbel onder de psychiaters. Een manuel voor de zenuw artsen waar al de ziekte's en hun symptomen opgesomt worden.
Hierin staat PAS of PAD Parental Alienation Syndrome/Disorder niet in vermeld.

De arts die aan het hoofd van de comissie staat die de DSM up 2 date houden (aanpassen van de symptomen, ziektes uit het boek schrappen of er juist bij plaatsen etc..) gaf een wel erg kritische visie over ADHD alsook over hoeveel mensen in hun leven ooit te kampen hebben met een psychiatrisch ziektebeeld. De reportage handelde over de consumptie van relatine. De zembla (?) reportage gaf een beeld over adhd en wie behoefte heeft aan een medicijn voor "drukke kinderen of kinderen die moeite hebben met concentreren". Voor PAS bestaat nog geen medicijn, misschien juist omdat het niet in de DSM staat?

De kritische visie van Roharro kan ik best smaken maar helaas en dat weet zowat iedereen hier op het JF het is een ernstige vorm van kindermishandeling.
Je kind of kinderen beinvloeden of manipuleren bewust of zelf onbewust maar zodanig ernstig dat het emotioneel zodanig in de knoop geraakt dat een normaal leven leiden onmogelijk is of zal worden.

Het gerechtelijk apparaat is minder progressief dan wetenschappers die een strijd voeren over PAS. Wat wetenschappers nu weten en daar over eens zijn is op zich niet nieuw maar het gerechtelijk apparaat heeft nu eenmaal eigen geplogenheden en hebben blijkbaar grote moeite om te erkennen dat ze zelf misbruikt worden om een kindonwaardige strijd te voeren inzake het uitoefenen van ouderschap na scheiding.

RR

ovan

#12 , 27 sep 2011 17:50

Het is dan toch raar dat in de tijd van die "oudbollige kontensjotters" er heel veel minder zelfmoorden gebeurden.
Kwestie van opvoeding, motivatie en verantwoordelijkheidzin, waardoor vele onzinnige toestanden kunnen worden vermeden!
Toen, zeg maar, het gezond verstand nog zegevierde!

Die geletterde mensen die nu moeten beslissen over kinderen, mensen en gezinnen, zijn doordrongen van regels, wetgeving e.d.
Vroeger was een rechter iemand die jarenlang ervaring had als advocaat, de kneepjes van het vak door en door kenden en op ervaring EN kennis rechter werd. Nu zijn het louter examens (door wie opgesteld?) die bepalen of je rechter wordt. De kans dat er KWALITEIT bij zit is uiterst klein. Oh ja, er zijn nog goeie rechters en onderzoeksrechters... maar blijkbaar niet op de JRB. En als er dan goeie zijn, hebben ze het zo moeilijk door het teveel werk, waardoor de KWALITEIT weer naar beneden gaat. En kennen ze PAS, PAD of whatever? maar al te goed... en ALLE wetenschappers en onderzoekers over dit ITEM zijn het er unaniem over eens.... JUSTITIE ligt mee aan de oorsprong van dit "fenomeen" en doen mee aan de kindermishandeling...tot soms ook psychologische oudermoord.
Het bewijs is er, doordat, zelfs de vele vaststellingen en problemen, men steeds blijft volharden in de boosheid...negeren negeren negeren... want de dag dat er 1 aan "toegeeft" is er een precedent.
In België blijft men het ouderschap en zeker de zorg overlaten aan een ouder die zich zwaar schuldig heeft gemaakt aan doelbewust het kind psychologisch misbruiken en op te zetten tegen de andere ouder..... M.a.w.. JUSTITIE werkt mee aan KINDERMISHANDELING!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

roderidder

#13 , 27 sep 2011 18:00

JUSTITIE ligt mee aan de oorsprong van dit "fenomeen" en doen mee aan de kindermishandeling...tot soms ook psychologische oudermoord....In België blijft men het ouderschap en zeker de zorg overlaten aan een ouder die zich zwaar schuldig heeft gemaakt aan doelbewust het kind psychologisch misbruiken en op te zetten tegen de andere ouder..... M.a.w.. JUSTITIE werkt mee aan KINDERMISHANDELING!

JUIST ! ... maar welke onpartijdige onafhangkelijke rechter zal hier in eer en geweten een magistraat veroordelen of welke magistraat zal het aandurven om zelfs nog maar een vordering op te stellen zodat een strafrechter hierover moet oordelen? Toch een kleine opmerking: kindermishandeling of het geestelijk misbruik van kinderen staat niet als dusdanig in de strafwet. Dat lijkt mij toch een leemte.

RR

mopke
Topic Starter

#14 , 27 sep 2011 19:49

Weet je in de jaren stilletjes werden de vrouwen ook nog verkracht en geslagen zonder dat dat bestraft werd ,het is ook allemaal nog niet zo lang dat de vrouw stemrecht heeft . Echtscheiding is ommes ook nog maar amper aanvaard . Het is er mij vooral om te doen dat ik wel degelijk mijn kinderen en mijn ex steeds met respect heb behandeld en nu toch van de ene op de andere dag een slecht moeder zou zijn . Dat kan in een normale respectvolle situatie niet . En dan bedoel ik vooral respect naar de betreffende kinderen toe , die gewoon recht hebben op een goede jeugd met de steun van zowel de papa als de mama .En als die zogenoemde pedagogishe tik of sjot er dan zoveel toe zou bijdragen dan zou die toch even goed van de pa als van de ma moeten komen denk . Al kan ik helemaal niet goed begrijpen wat deze tik of sjot te maken hebben met , pas syndroom , want de kinderen zijn zeker niet in de fout , het zijn ook slachtoffers . PS pas syn(droom) is dus geen droom maar een echte nachtmery waar je zelfs in de dag van wakker blijft . Verder wil ik er nog aan toevoegen dat ik van mijn zes tot mijn achtien bij de urselinnen op internaat zat , in twee talen school heb gevolgd en de kerk drie keer per dag bezocht . Het was voor mij eveneens luisteren en werken , maar dat wil niet zeggen dat mijn kinderen niet met respect opgegroeid zijn , het is de invloed van de brainwasser die ze ziek maakt niets anders dan dat .

roderidder

#15 , 27 sep 2011 22:23

het is de invloed van de brainwasser die ze ziek maakt niets anders dan dat .
Instanties kijken daarover heen en laten het gebeuren.

In Nederland eens een moeder aanhoort die als 1 van de 7 kinderen de vader heeft verstoten.
Dit was een zeer pakkende getuigenis. De dochter die nu zelf moeder is en nu zelf haar eigen moeder verstoot nadat ze tot inzicht kwam wat haar was aangedaan waarbij de vader kwam te overlijden.

Dat verhaal is overigens ook gepupliceerd: http://www.relapublishing.nl/volo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

RR

Terug naar “Echtscheiding”