scheiden en vragen om meer dan 50%?

daphneelangedijk
Topic Starter

scheiden en vragen om meer dan 50%?

#1 , 05 sep 2011 15:24

Beste,

Ik zit in een situatie waardoor ik een scheding zou willen aanvragen.
Ik ben 8 jaar getrouwd met een man die non stop verslaafd was aan internet sex, chatten en dergelijke. ik ervaar dit als vreemdgaan en heb hierdoor veel geestelijk verdrioet gehad.

Wij hebben 2 kindjes van 5 en 8 jaar.

Hij komt uit een welgesteld gezin e verdient veel geld, maar ik heb een klein beroep omdat ik altiijd veel voor de kindjes heb gezorgd.

Nu zou ik willen scheiden en ik vind datt ik door het leed dat ik heb meegemaakt, en ook ik kom niet uit belgie maar zou dan voor hem en de kindjes in belgie moeten blijven wonen, vind ik dat ik recht heb op meer dan 50% van het geld en de bezittingen, en maandelijkse alimentatie omdat ik anders niet rond zal komen.

Kunt u mij zeggen of ik hier recht op heb?

ook hij wil co-ouderschap doen, kan ik hier tegen in gaan? ik zou de kindjes vaker willen hebben dan hem.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lucke

#2 , 05 sep 2011 15:47

ook hij wil co-ouderschap doen, kan ik hier tegen in gaan? ik zou de kindjes vaker willen hebben dan hem.
Weer die 'ik' vorm :(
Wat is belangrijker,.. ik,.... of de kinderen?

lucgescheiden

#3 , 05 sep 2011 16:43

"Nu zou ik willen scheiden en ik vind datt ik door het leed dat ik heb meegemaakt"
Er wordt geen schuldvraag meer gesteld door de rechtbank.

", en ook ik kom niet uit belgie maar zou dan voor hem en de kindjes in belgie moeten blijven wonen,"
U moet voor niemand in België blijven wonen, het zou echter in uw nadeel spelen mocht u de kinderen van hun vader weghouden, door hen mee te nemen naar een ander land

" vind ik dat ik recht heb op meer dan 50% van het geld en de bezittingen,"
Er zal geoordeeld worden naar gelang het huwelijkscontract, bij geen contract; valt men terug op gemeenschap van goederen.

" en maandelijkse alimentatie omdat ik anders niet rond zal komen."
De rechtbank zal oordelen of u recht hebt op een persoonlijke alimentatie.
Er wordt u sowieso in een alimentatie voorzien voor de kinderen, afhankelijk van eenieders middelen.

"ook hij wil co-ouderschap doen,"
Beide ouders krijgen volgens regel het co-ouderschap.

" kan ik hier tegen in gaan?"
Niet op basis van de argumenten die u verhaalde

" ik zou de kindjes vaker willen hebben dan hem."
Daar zal de jeugdrechter over oordelen.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

daphneelangedijk
Topic Starter

#4 , 05 sep 2011 21:05

Beste Lucke,

Inderdaad, de "ik" vorm, Ik ben zelf therapeut dus weet maar al te goed dat "wij" volwassener is. ik ben 10 jaar met een man samen die voornamelijk aan zijn "ik" en zijn "pik" heeft gedacht..... En IK ben 10 jaar bij hem gebleven om "wij" een kans te geven.
Na 10 jaar vind ik dan echt dat IK eindelijk over IK mag oordelen waar IK en onze kinderen gelukkiger van worden...

10 jaar lang geef ik hem kansen om te bewijzen dat hij van mij en de kindjes houdt, maar als hij beslist om te gaan cybersexen met weet ik veel wie terwijl mijn kindjes in de kamer spelen...... wie denkt er dan aan "ik".....

IK wacht al 8 jaar om de moed te hebben een scheiding aan te vragen, maar het lukte niet omdat ik me te zwak voelde door de vele depressies die ik kreeg door zijn gedrag.

Ik schrijf hier dan ook een berichtje niet om UW mening te horen over mijn "ik" verhaal. want U weet niks van de situatie.

Lucke

#5 , 05 sep 2011 21:37

Beste Dapneelangedijk,

Als therapeut ben je normaal gezien zeker slim genoeg te weten dat een rechtbank hier niet naar kijkt.
Hij is en blijft de vader van jullie kinderen. Heeft hij de kinderen benadeeld, gekwetst....?
Sorry, ik kan je situatie best begrijpen, echt.... maar dat is nu spijtig genoeg niet de manier waarop het gerecht tewerk gaat.

U vertelt ook niet veel over de situatie dus kunnen wij ook maar enkel een antwoord geven op de vragen die je stelt en het woord 'ik' viel enorm op.
Het antwoord van lucgescheiden geeft wel een idee van antwoorden... over hoe justitie denkt.

Veel succes.

Bijtje

#6 , 07 sep 2011 13:24

Men bedoelt hier niet dat u niet over uzelf iets mag uiten, maar het komt vaker voor op dit forum dat sommige ouders geneigd zijn om aan zichzelf te denken in plaats van wat werkelijk goed is voor de kinderen. Ik denk dat ze dit bedoelen ... want : is het voor de kinderen het allerbeste om meer bij u te verblijven dan bij de vader ?

Terug naar “Echtscheiding”