ex en ik zijn reeds 8 jaar uit elkaar. Met een gewone omgangsregeling van om de 14 dagen een weekend bij de papa.
Vorig jaar wilde jongste een week/week-regeling. We hebben hiervoor samen gezeten en afspraken gemaakt. De afspraak was dat ik het bedrag dat ik ontvang van de kinderbijslag op de kinderrekening zou zetten.
-ik had de bedragen opgezocht en kwam toen op €184 voor oudste kind.-
Ex wou dat ik hierbovenop nog € 50 zou betalen.
Dat laatste had ik niet mogen accepteren. Maar het kind zat er bij en als ik al eens durfde opperen dat het financieel misschien wel heel moeilijk voor mij zou worden, dan zei ex onmiddellijk : "zie je wel, je moeder wil het niet"
Dus heb ik me laten doen. Maar ik dacht dat ik het wel zou overleven eens ik terug een job gevonden had. Die job, die heb ik nog altijd niet. Dus het weegt enorm zwaar door.
In juni ben ik gestopt met het betalen van die € 50. Natuurlijk kwam dat niet goed.
Bij de juridische dienst van het OCMW ben ik gaan vragen wat best te doen. Die zeiden me dat ik eigenlijk helemaal niets moet betalen en de vrederechter moet inschakelen.
Een beetje gerustgesteld trok ik naar de pro deo die mij enkele jaren geleden geholpen had. Die sprak wel helemaal anders.
Als ik die € 50 betaald heb, dan moet ik die blijven betalen. En ook twijfelt hij over het bedrag dat moet betaald worden voor dat ene kind.
Pro deo was er helemaal niet overtuigd dat ik sterk stond.
Verder wacht ik nu al een 14 dagen op een brief van pro deo. Die zou hij voor mij opstellen en daarna kon ik dan het bedrag voor augustus overschrijven op de kinderrekening. Ik wacht nog steeds op die brief. En het is nu al september. Ook het bedrag van september moet worden overgeschreven.
Vandaag is pro deo een ganse dag niet bereikbaar.
ex is natuurlijk ongeduldig en wil verklaringen en geld. Hij dreigt al een tijdje met vrederecht.
Ik wil wel antwoorden als ik zelf tenminste weet waar ik sta. Maar vooral wil ik niet zolang achterblijven met die betalingen. Ook al is daar onenigheid over.
Die pro deo laat maar niet van zich horen en is heel moeilijk bereikbaar. Vorige week heb ik elke dag enkele keren geprobeerd. Pas donderdag kon ik hem spreken. zou hij die brief alsnog doorsturen. Maar ik heb nog niets gezien.
Kan ik nog ergens terecht voor een "3rd opinion" ?