Recht op helft spaargelden...

Bartie101
Topic Starter

Recht op helft spaargelden...

#1 , 31 aug 2011 15:18

Zit in een echtscheiding met huwelijkscontract
Contract was opgesteld nav verkrijgen van grond vd ouders van mijn ex waar we op gingen bouwen. Vandar het huwelijkscontract om een beetje veilig te stellen dat de grond terug naar hen ging bij scheiding.
Als tegenprestatie werd ex voor de helft zaakvoerder van mijn GCV.
(op papier, deed er niks in. Moest er ook niks in betalen. Had er de voordelen van)

Nu ben ik zo stom geweest om dat rond de aandelen niet deftig te regelen, maar vraag is:
In het huwelijkscontract staat dat de exen recht hbb op de helft van de gespaarde beroepsinkomsten van de ander.
Geldt dit ook voor de gelden verworven in de vennootschap? Of enkel voor de privé spaargelden?

Alvast bedankt.....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 02 sep 2011 10:26

‘dat de exen recht hbb op de helft van de gespaarde beroepsinkomsten van de ander’

‘de gelden verworven in de vennootschap’

Zo lang die gelden IN de vennootschap zijn, zijn het geen beroepsinkomsten van de vennoten. Wat de vennootschap aan haar vennoten betaalt is wel hun beroepsinkomst doch daarom nog niet ‘gespaard‘.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”