Ik ben tien jaar geleden gescheiden en heb 2 kinderen waarvan het hoedrecht mij werd toegewezen. Mijn oudste dochter is 16 en wenst bij haar vader te gaan wonen.
Voor zowel mij als mijn ex-partner is dit geen probleem!
Nu moet alles officieel geregeld worden maar hoe pak ik dit het best aan. (Ik moet alles regelen van mijn ex)
Moet ik alles via een advocaat laten opmaken?
Kan ik enkel via een notaris gaan en moet ik dan zelf iets opmaken?
Hoelang kan het duren voordat alles rond is?
Kan in tussentijd haar domicilie al omgezet worden?
Kunnen we in tussentijd zelf iets op papier zetten dat alles een beetje officieel blijft.
Voorbeeld;
-het hoederecht voor de twee kinderen wordt mij gestort maar ik stort het deel van mijn oudste dochter terug of kan ik al op papier zetten dan hij me x-bedrag hoederecht betaald voor mijn jongste dochter (13), die nog bij mij in huis blijft wonen, en ik hem X-bedrag voor mijn oudste uit betaal. OF moet hij me blijven betalen tot alles rond is?
-Buitengewone medische kosten, schoolkosten en hobbykosten worden gedeeld.Hij betaald de rekeningen van de oudste ik die van de jongste en na 3 maanden maken we een afrekening. OF moet ik al de rekeningen blijven betalen?
-Kindergeld kan volgens mij niet automatisch naar hem gaan wanneer er nog geen uitspraak is van de rechtbank. Ik kan hem het deel voor de oudste doorstorten en dit op papier zetten?
KAN IEMAND MIJ HIER SPOEDIG EEN ANTWOORD OP GEVEN AUB