wijziging hoederecht

niké
Topic Starter

wijziging hoederecht

#1 , 29 aug 2011 19:00

Ik ben tien jaar geleden gescheiden en heb 2 kinderen waarvan het hoedrecht mij werd toegewezen. Mijn oudste dochter is 16 en wenst bij haar vader te gaan wonen.
Voor zowel mij als mijn ex-partner is dit geen probleem!
Nu moet alles officieel geregeld worden maar hoe pak ik dit het best aan. (Ik moet alles regelen van mijn ex)
Moet ik alles via een advocaat laten opmaken?
Kan ik enkel via een notaris gaan en moet ik dan zelf iets opmaken?
Hoelang kan het duren voordat alles rond is?
Kan in tussentijd haar domicilie al omgezet worden?
Kunnen we in tussentijd zelf iets op papier zetten dat alles een beetje officieel blijft.
Voorbeeld;
-het hoederecht voor de twee kinderen wordt mij gestort maar ik stort het deel van mijn oudste dochter terug of kan ik al op papier zetten dan hij me x-bedrag hoederecht betaald voor mijn jongste dochter (13), die nog bij mij in huis blijft wonen, en ik hem X-bedrag voor mijn oudste uit betaal. OF moet hij me blijven betalen tot alles rond is?
-Buitengewone medische kosten, schoolkosten en hobbykosten worden gedeeld.Hij betaald de rekeningen van de oudste ik die van de jongste en na 3 maanden maken we een afrekening. OF moet ik al de rekeningen blijven betalen?
-Kindergeld kan volgens mij niet automatisch naar hem gaan wanneer er nog geen uitspraak is van de rechtbank. Ik kan hem het deel voor de oudste doorstorten en dit op papier zetten?
KAN IEMAND MIJ HIER SPOEDIG EEN ANTWOORD OP GEVEN AUB

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 aug 2011 21:25

Als er een vonnis kan je best terug naar de rechtbank om dit te laten wijzigen.
Waarom moet U alles doen? kan u ex dat niet samen met u doen???

lucgescheiden

#3 , 29 aug 2011 22:14

Het kindergeld laten splitsen is geen goede oplossing, gezien het totale kindergeld dan zal dalen.
Het beste wat u kan doen, is alle financiële voordelen van een kind ten laste te hebben oplijsten en SAMEN naar de voordeligste rgeling te werken. Om vervolgens deze regeling te laten homologeren door een rechtbank.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#4 , 29 aug 2011 22:37

Alles blijft tot de rechter anders beslist. Je bent dus als beide ouders verplicht om die regeling te volgen, doe je dit niet, dan wordt, of dan kan het, heel complex worden.
De beste weg is om SAMEN een akoord te maken over al de zaken zowel financileel+verblijfsregeling.
Daarna moet iemand dit akkoord voorleggen bij de rechter. De kern is dat de rechter verplicht is dit akkoord in een gerechtelijke uitspraak te gieten.

Volgens mij is de BESTE weg:
Schrijf zelf het akkoord uit en vraag een handtekening van de papa. Ga met dit akkoord SAMEN naar een bemiddelaar familiale zaken.
Als jullie beide akkoord zijn zal alles eens overlopen worden en juiste terminologie zal toegepast worden (bijvoorbeeld hoederecht mag niet in dat akkoord instaan, er is geen Belgische wet meer te vinden die nog spreekt van hoederecht en bijhordende bezoekrecht) die de rechter moet toepassen.

Dit zal m.i. het snelste en het beste zijn.
Je kan natuurlijk bij de bloemist enkele losse mooie bloemen kopen en ze thuis zelf schikken of je kan aan een goede bloemist vragen om een bloemstuk te maken.
Zelf ga ik er vanuit dat kenners dadelijk het verschil zien.

RR

Terug naar “Echtscheiding”