Scheiding

Noortj
Topic Starter

Scheiding

#1 , 27 aug 2011 23:26

Ik kwam uit land A en ging in Belgiл wonen en nam de nationaliteit Belg.
Ik ben nu dus een volwaardige Belg.
Ik ben getrouwd met een Belg en nu wil ik scheiden maar hij niet. Belangrijk te vermelden dat wij in land A getrouwd zijn.
Toch heeft manlief een nieuwe vrouw uit land A gehaald en die bijna direct zwanger gemaakt. (een maand ofzo); Ze gaat in een maand of twee al bevallen.
Beiden wonen nu in Belgiл (zij waarschijnlijk illegaal) op de kosten van de pa van die kerel.
Ik woon nu in land C en wil scheiden, maar heb momenteel ni de mogelijkheid naar Belgiл te gaan...
Die kerel heeft me dus ook lange tijd gepest en mishandeld en ik ben het beu

Graag wat raad

Dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 aug 2011 00:37

Een echtscheidingsvordering kan in België worden ingesteld in de volgende gevallen:

• de verweerder heeft zijn gewone verblijfplaats in België, of
• de echtgenoten hebben hun gewone verblijfplaats in België, of
• de laatste gewone verblijfplaats van de echtgenoten was in België terwijl één van hen nog hier verblijft, of
• de verzoeker heeft al sedert ten minste één jaar een gewone verblijfplaats in België, of
• de verzoeker is Belg en heeft al sedert ten minste zes maanden een gewone verblijfplaats in België, of
• beide echtgenoten zijn Belg, of
• in geval van een gezamenlijk verzoek heeft een van de echtgenoten zijn/haar gewone verblijfplaats in België heeft
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”