scheiding

marja
Topic Starter
Berichten: 1

scheiding

#1 , 13 jan 2007 05:15

ik heb een vraagje omtrent mijn scheiding van nu ruim 8 jaar geleden,
ik was bijna 25 jaar getrouwd, en heb toendertijd een einde aan mijn huwelijk gemaakt, ik had echter geen keuze meer.
maar nu mijn vraag aan uw, blijf ik gewoon recht houden op allimentatie zolang ik nog niet hertrouwd ben of samen woon, ik ben dus alleenstaand, en onze zoons( van mijn ex en mijzelf) wonen op hun zelf en zijn beide getrouwd, het gaat dus puur om mij zelf he'
ik sta wel op vriendschappelijke voet met mijn ex, gelukkig!
wie kan mij hiermee helpen of iets adviseren!
HELP MIJ AUB HIERMEE!!!
gr; marja
wie weet of ik na bijna 25 jaar huwelijk en nu gescheiden ben al ruim 8 jaar, dan nog recht heb op allimentatie, ik dacht als een vrouw nog niet is hertrouwd of samen woont, dat je dan recht blijft houden op je allimentatie, klopt dat! dat was mijn vraag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar
Berichten: 297
Locatie: West-Vlaanderen

#2 , 13 jan 2007 11:30

Suggestie: kijk na wat er hieromtrent werd afgesproken in de EOT-overeenkomst (de omstandigheden waarin persoonlijk onderhoudsgeld wel / niet aan u wordt betaald dienen hierin beschreven te staan)

of - in geval van een echtscheiding op grond van feiten - kijk na in het vonnis hoe de rechter hieromtrent een oordeel heeft geveld

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#3 , 06 feb 2007 22:03

kijk ook eens naar die nieuwe echtscheidingswet die in aantocht is.
Men is dus bezig de wet te wijzigen dat ze ook van toepassing gaat worden op oude EOT's

RR

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 06 feb 2007 22:40

Uit je mail en IP adres durf ik afleiden dat je je vraag beter kan stellen op www.rechtenforum.nl

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#5 , 06 feb 2007 23:25

Lex, dat is glad ijs...
(en doet het dat overigens aan toe?)

Als ik wil weten aan welke regels de locale politie dienen te houden en/of welke richtlijnen daar bestaan, dan gebeurd het al eens dat ik naar Tongeren, Brugge of Gent bel en de case voorleg. Steeds werd ik op een correcte wijze geholpen.

RR

Terug naar “Echtscheiding”