info vragen ivm alimentatie

Draakje
Topic Starter
Berichten: 48
Locatie: Limburg

info vragen ivm alimentatie

#1 , 12 jan 2007 16:52

Kan ik ergens info vragen ivm de alimentatie?

Ik zit in een discussie verwikkeld met mijn ex ivm de alimentatie voor onze dochter en blijkbaar geraken we er zo niet uit.

Kan ik een advocaat contacteren hiervoor zonder echt een zaak te starten?
Wat kan mij dit kosten? Zijn er wettelijk vastgestelde bedragen voor zoiets of kan een advocaat vragen wat hij wil?
Of kan ik hiervoor ergens anders terecht waar ik een uitsluitend antwoord kan verkrijgen?
There is always hope...
(Gandalf)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar
Berichten: 297
Locatie: West-Vlaanderen

#2 , 12 jan 2007 22:32

Je kan bij een advocaat terecht om informatie en advies te vragen. Jij bent degene die bepaalt of er al of niet een zaak wordt opgestart. Het prijskaartje voor zo'n infogesprek verschilt van advocaat tot advocaat. De ene werkt aan 70 euro per uur, een andere aan 150 euro per uur. Vooraf duidelijkheid vragen betreffende de prijs van een informatief gesprek, is dan ook aangewezen.

Jullie kunnen ook met jullie conflict terecht bij een bemiddelaar in familiezaken die jullie kan helpen bij het oplossen van het conflict. De bemiddelaar helpt jullie bij het zoeken van een antwoord van welke kosten worden met welk geld betaald en hoeveel dient iedere ouder in welke kosten bij te dragen?

Advocaten zijn te vinden via www.advocaat.be
Bemiddelaars in familiezaken zijn te vinden via www.bemiddelingvzw.be of www.juridat.be/bemiddeling of via www.caw.be

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”