Beste
Na een ziekte van 2 jaar CVS,en heel erge gezondheidsproblemen met onze zoon begin dit jaar,had hem in zijn bed gevonden half in coma,bij aankomst met de heli in het ziekenhuis was hij volledig in coma(bleek uiteindelijk na dagen zoeken een heel erg zeldzame hersenaandoening te zijn).Uiteindelijk werden het 4 weken coma,7 weken ziekenhuis en een pittige revalidatie thuis.Toen hij 5 dagen thuis was kreeg zijn tweelingzus een eerste epiletische aanval,dus weer ambulance en ziekenhuisopname.Heel die tijd heb ik mij "supersterk" gehouden,maar toe alles een beetje weer op zijn plooi viel,ben ik in een depressie gesukkeld,en daar kan mijn man dus niet mee om.Na 3 maanden janken(ondanks medicijnen en begeleiding,voor mij dan toch) is voor hem de maat vol,hij wil niet meer verder met mij.
Hij heeft het zo cru gezegd,"jij moet buiten".Het huis is eigendom van hem,erfenis,en ik weet wel dat ik bepaalde rechten heb om nog een aantal maanden daar te blijven wonen,maar ik kon dat niet opbrengen.Ik huur nu een gemeubeld appartement,heb als inkomen voor het ogenblik een uitkering wegens medische overmacht.
Volgens een aantal mensen zou het "normaal" moeten zijn dat mijn man tenminste een deel van mijn huur zou betalen.Hij woont voor "niets" er is geen lening op de woning.Ook verhuurt hij een garage/opslagplaats,blijkt nu dat hij er wel eigenaar van is,maar dat recht zou hebben op de helft van de huuropbrengst.
De kinderen zijn week bij mij,week bij hem,de afspraak was alle inkomsten in twee bijvoorbeeld kindergeld,alle kosten ook in twee.Maar hij heeft een loon,ik heb veel minder,is het dan normaal dat ik extact de helft betaal?
Voorlopig blijft mijn domicilie in de echtelijke woning,ook mijn post blijft naar daar gaan,en nemen we eind van het jaar een definitieve beslissing,maar ik merk na een week dat ik toch bepaalde "(over)bedenkingen heb.Hij blijft in het huis,maar alle spullen zijn ook voor de helft van mij,ik moet strijkplank kopen,wasmachine,diepvries enz.
Dus alle tips en advies zijn welkom.
Groetjes