Onverdeelde gezinswoning - dringende kosten

lucgescheiden
Topic Starter

Onverdeelde gezinswoning - dringende kosten

#1 , 18 aug 2011 14:06

Na echtscheiding is de gezinswoning nog steeds in onverdeelheid, wegens de aanslepende procedure van vereffening en verdeling.

De renovatiewerken aan de gezinswoning zijn sinds de scheidingseis (reeds drie jaren geleden) stopgezet.
Deze zijn echter sindsdien alleen maar dringender geworden.

vraag:

Zijn deze werken juridisch afdwingbaar door de ouder die in de gezinswoning verblijft?
Zoja, opwelke wijze kan dit geschieden?
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nieuwestart

#2 , 23 aug 2011 21:47

Ik zit ook nog met een onverdeelde eigendom waaraan een aantal kosten moeten gebeuren, ik ben echter degenen die vertrokken is en absoluut wil dat de woning zo snel mogelijk en voor een zo goed mogelijke prijs verkocht wordt... (ik heb intussen een andere woning gekocht en moet nu dubbel betalen) Bij mij heeft de aangestelde notaris gezegd dat de facturen van eventuele verbeteringswerken naar hem mochten worden gestuurd, die dan naderhand zullen worden verrekend van de verkoopprijs (dit was in aanwezigheid van de tegenpartij die daar op dat moment geen expliciet bezwaar heeft over gemaakt). Ik weet echter niet in hoeverre deze dringende onderhoudswerkzaamheden afdwingbaar zijn... Mss ook eens na te vragen bij de aangestelde notaris?

lucgescheiden
Topic Starter

#3 , 23 aug 2011 22:03

De notaris stelde jaren geleden reeds dat de woning dient overgenomen in de staat waarin het pand zich bevindt.
Intussen zit deze zaak dus terug bij de rechtbank, de dringende werken werden niet aangekaart, in de hoop op een snel vonnis,
echter dit werd weerom uitgesteld.
Gezien de werken niet werden aangebracht in het oorspronkelijk verweer, zullen deze ook niet meer ter sprake komen.
Waar er toch voorbeelden bestaan van vonnissen waarbij dergelijke kosten later effectief worden vereffend, blijft het koffiedik kijken...
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”