naar jeugdrechtbank

seawomen
Topic Starter
Berichten: 5

naar jeugdrechtbank

#1 , 11 jan 2007 18:51

Hallo,

Ex heeft een verzoekschrift ingediend bij de jeugdrechtbank ivm met 16jarige dochter. Zij woonde bij mij maar sinds november is ze weggelopen en verblijft nu bij de vader. Ex wilt dat ze ingeschreven wordt op zijn adres,daarom dat verzoekschrift,dus in februari moet ik naar de jeugdrechtbank teneinde deel te nemen aan de debatten terzake.
Is dit dan een inleidingszitting?
Kan ik op diezelfde dag akkoord gaan wat er in het verzoekschrift staat.
Zo ja moet er dan nog met termijnconclusies gewerkt worden want dat wil ik niet.
Ik wil dat alles zo snel mogelijk afgehandeld wordt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jan 2007 21:24

Als je akkoord gaat kan dat op de inleidingszitting geakteerd worden en kan er vonnis uitgesproken worden overeenkomstig dit akkoord.

scorpioen

seawomen
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 11 jan 2007 21:34

Kan de tegenpartij nog meer eisen of enkel alleen wat in het verzoekschrift staat?

seawomen

Reclame

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#4 , 11 jan 2007 22:44

De andere partij kan inderdaad verzoeken om de vorderingen uit te breiden (vb. als men inziet dat men iets vergeten is)

Tracht een gezamelijk akkoord uit te werken met de vader.

Dit akkoord leg je neer ter griffie of geef je aan de rechter.

Voor de rest meen ik dat je weinig zorgen moet maken.

Bij een akoord met beide ouders (tot en met de zitting) heb ik het nog niet geweten dat het bij de rechtbank toch nog fout is gelopen.

RR

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 jan 2007 23:17

Gerechtelijk Wetboek

Art. 807. Een vordering die voor de rechter aanhangig is, kan uitgebreid of gewijzigd worden, indien de nieuwe, op tegenspraak genomen conclusies, berusten op een feit of akte in de dagvaarding aangevoerd, zelfs indien hun juridische omschrijving verschillend is.

scorpioen

Terug naar “Echtscheiding”