verandering hoofdverblijplaats mogelijk?

ajoos
Topic Starter
Berichten: 5

verandering hoofdverblijplaats mogelijk?

#1 , 11 jan 2007 15:07

Hallo, Ik heb de woning met mijn zoontje enkele maanden geleden verlaten met toestemming van mijn echtgenoot. Graag wil ik een woning huren, maar dan ben ik vaak verplicht om ook mijn hoofdverblijfplaats daar te vestigen. Aangezien wij nog geen twee jaar getrouwd zijn, kunnen we nog geen scheiding in gang zetten. Kan ik intussen al wel mijn domicilie van mezelf en mijn zoon veranderen? Kunnen ze op de dienst bevolking weigeren van mijn domicilie te veranderen? Met dank
Laatst gewijzigd door ajoos op 11 jan 2007 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar
Berichten: 297
Locatie: West-Vlaanderen

#2 , 11 jan 2007 15:14

Om het domicilie van een -18 jarige te veranderen is in uw situatie het akkoord van beide ouders nodig.

ajoos
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 11 jan 2007 15:16

Maar als de vader toestemming geeft, dan kan dat wel?

Reclame

ajoos
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 11 jan 2007 15:23

Ik zit er erg mee omdat je als gehuwd stel verplicht bent om samen te wonen, en je kan daar wel iets aan doen vanaf dat je twee jaar gehuwd bent, maar dus niet daarvoor en ik wil niet in de problemen komen, maar wil wel graag vooruit met mijn leven... Met dank.

Borniet
Berichten: 135

#5 , 11 jan 2007 15:53

Je kan hiervoor eventueel naar de vrederechter stappen, die zal de beslissing dan officieel maken.
http://www.v-echtscheiding.be

ajoos
Topic Starter
Berichten: 5

#6 , 11 jan 2007 15:57

de vrederechter, die heeft mij nogal zwaar aangepakt, zij vond dat ik bij haar niks kon komen doen...

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 jan 2007 16:00

Ik zit er erg mee omdat je als gehuwd stel verplicht bent om samen te wonen, en je kan daar wel iets aan doen vanaf dat je twee jaar gehuwd bent, maar dus niet daarvoor en ik wil niet in de problemen komen, maar wil wel graag vooruit met mijn leven... Met dank.
Ik begrijp niet waar u dit haalt.

De wet verplicht u uw domicilie te nemen (inschrijving in de bevolkingsregisters) daar waar u effectief uw hoofdverblijf heeft, dus daar waar u woont. Of u gehuwd bent of niet, hoelang u gehuwd bent, heeft daar allemaal niets mee te maken.

scorpioen

Terug naar “Echtscheiding”