Kosten rechtbank

Gebroken
Topic Starter

Kosten rechtbank

#1 , 09 aug 2011 09:01

Hallo,

Mijn scheiding is in maart uitgesproken geweest, krijg ik nog een aparte afrekening van de rechtbank ivm kosten? ik had ook een zaak lopen rond voogdij voor mijn kind vorig jaar, komen daar ook kosten van? of wordt dit aan de advocaat doorgerekend? ik heb tot hiertoe geen rekening gezien van de rechtbank, komt dat nog?

bedankt voor de info.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 aug 2011 10:16

Van de rechtbank krijgt u geen rekening.

Het enige wat aan de rechtbank moet betaald worden zijn de rolrechten. Deze worden betaald bij het inleiden van de zaak door de eisende partij en zijn niet overdreven hoog (82 euro denk ik).

Gebroken
Topic Starter

#3 , 09 aug 2011 10:20

bedankt scorpioen. mijn ex had me dit nl wijsgemaakt aangezien hij me nog geld moet en hij kosten van de rechtbank wilde afwachten.

Reclame

Fore

#4 , 09 aug 2011 10:21

mogelijk sloeg dit op de advocaatkosten?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Lucke

#5 , 09 aug 2011 11:36

mogelijk sloeg dit op de advocaatkosten?
Voorschot voor sociaal of deskundig onderzoek betaal je wel via de rechtbank.
Eventueel tekorte nadien worden dan weer rechtstreeks aan de deskundige betaald.

Vere rekening, rolrechten etc.. gaan via advocaat (bij mij toch)

Tattie

#6 , 10 aug 2011 22:19

ten tijde van mijn echtscheiding heb ik iet van een 200 gerechtskosten moeten betalen...was in EOT

eylis

#7 , 11 aug 2011 10:51

200 euro gerechtskosten bij een EOT?
Onmogelijk: dat kost enkel zo'n 60 euro aan rolrecht (misschien nu al iets meer)
wat je WEL zelf moet betalen bij EOT:
-gemeentezegels voor de uitreiking van de nodige attesten (attest van gezinssamenstelling, alle geboorteaktes kinderen en ouders, trouwakte etc...)
en eventueel je advocaat.
Maar gerechtskosten neen, dat niet.

Tattie

#8 , 14 aug 2011 21:06

mijn avocaat heeft me er 1500 gekost en zij vroeg alle attesten enz aan....

Terug naar “Echtscheiding”