DAG TE LAAT! Consequenties?

bange mama
Topic Starter

DAG TE LAAT! Consequenties?

#1 , 27 jul 2011 21:20

Beste Allen,

Mijn ex, weigert onze zoon terug te brengen op zaterdag 30/7 (zoals in onze akte beschreven) ... zal hem terugbrengen op zondag 31/7 omdat hij ervan overtuigd is, dat de verblijfsregeling tot zondag duurt.
Wat kan ik meer doen, dan dit vast te laten stellen door politie en heeft dit grotere gevolgen voor hem?
Ik zou graag mijn zoon bij mij houden de twee laatste weken van augustus, maar zijn fout (dag te laat terug brengen) zal die keuze van mij niet goed praten, he?
Wat denken jullie,
wat gebeurt er indien dit voor de rechtbank komt?

Alvast dank voor de reacties!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jul 2011 21:31

Wat staat er juist in akte..... vakantieregelingen geven meestal maand maand en dat komt in de plaats van het weekend (meestal)
U dient zich beiden te houden aan het vonnis en kan beiden daartegen aangifte doen indien men zich niet aan het vonnis houdt.
Onderling overeenkomen om iets te wisselen of te vergemakkelijken kan ook maar hij doet dit dan doe ik dat is contraproductief eerder .....
U zal beiden geld kwijt zijn aan advocaat en mogelijk een strafrechtelijke vervolging wegens negeren vonnis
Indien u niet tot een akkoord kan komen probeer eens samen via een bemiddelaar zodat men als volwassenen overeenkomt.

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 27 jul 2011 21:38

Dat zal er van afhangen waar je woont.
Lokaal verwacht ik dat het ontwerp van het 3 stappenplan binnenkort in voege zal treden.

Als de laatste 2 weken van augustus niet voorzien zijn in die EOT dan verwacht ik dat de andere ouder net zoals U zou willen dat politie dit komt vast stellen.
Als dit misdrijf voor een strafrechtbank komt dan heeft de rechter in principe 2 mogelijkheden: de verdachte schuldig of onschuldig verklaren.

voor een kind meer dan 5 dagen verborgen te houden staat een minimum gevangenisstraf op van 1 jaar. Gevangenisstraffen onder de drie jaar worden doorgaans niet uitgevoerd.

RR

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 jul 2011 22:35

U denkt dat de zoon moet teruggebracht worden op 30/7.

De vader denkt dat dit 31/7 is.

Zonder het vonnis of overeenkomst echtscheiding bij onderlinge toestemming te lezen is het niet mogelijk te zeggen wie gelijk heeft. Maar is dit alles een ruzie waard? Wie wordt daar beter van? Zeker het kind niet. Justitie zal daar niets aan doen. Dit moeten de ouders toch zelf kunnen oplossen.

Lucke

#5 , 27 jul 2011 23:14

Probeer het onderling uit te praten,... of via bemiddelaar.

Ik breng mijn dochter stipt op tijd naar huis... laatst was ze 6 min te laat en er werd al gedreigd de politie te bellen...
Ik zou die mannen hun gezicht willen zien als mama dat effectief had gedaan voor 6 minuutjes :wink:

roderidder

#6 , 27 jul 2011 23:40

Justitie zal daar niets aan doen.
Lokaal is men hier reeds overeengekomen met de procureur des Konings om daar wel iets aan doen.
Stap 1 zal in werking gezet worden en de PDK neemt de leiding van dat het onderzoek.

Het is nog net iets te vroeg voor arrondisementele richtlijnen van de PDK naar verschillende politiezones toe maar een nieuw gerechtelijk jaar zou al een geschikt moment kunnen zijn om vooruitgang in de gemaakte afspraken te brengen. Kort op de bal spelen stond centraal in die nieuwe afspraken. Wanneer die richtlijnen zullen komen is maar de vraag (snelheid van ons gerecht is een gekende handicap). Het stappenplan is wel degelijk opgesteld en goedgekeurd met oog op vervolging.
Dit moeten de ouders toch zelf kunnen oplossen.
Dit is ook mijn eerste gedacht, maar in realiteit gaat het soms van kwaad naar erger.

RR

ovan

#7 , 28 jul 2011 10:33

De consequeties door het positief aan te pakken zijn heel groot (positief) voor de communicatie tss gescheiden ouders, voorbeeld naar het kind, opvoeding van het kind, ...
Mijn ex, weigert onze zoon terug te brengen op zaterdag 30/7 (zoals in onze akte beschreven) ... zal hem terugbrengen op zondag 31/7 omdat hij ervan overtuigd is, dat de verblijfsregeling tot zondag duurt.
wat is de echte motivatie van de papa? Wil hij gewoon moeilijk doen, of had hij al andere plannen gemaakt.... dit is toch wel belangrijk.
Wat kan ik meer doen, dan dit vast te laten stellen door politie en heeft dit grotere gevolgen voor hem?
jij gaat tijd steken in iets wat je zelf kan oplossen.. de politie gaat akte nemen van uw klacht...uw ex zal zijn verhaal doen,....dossier zal NOOIT bij justitie geraken als er niet zo'n 10 klachten volgen..en dan nog. Dus er is nog niet eens sprake van seponering... uw klacht wordt ENKEL gemeld! Niet meer of niet minder...
Ik zou graag mijn zoon bij mij houden de twee laatste weken van augustus, maar zijn fout (dag te laat terug brengen) zal die keuze van mij niet goed praten, he?
je ziet het..hij wil iets..jij wil iets...het is geven en nemen...PRAAT verdorie...'t gaat over jullie zoon!
wat gebeurt er indien dit voor de rechtbank komt?
Er worden jaarlijks meer dan 20.000 klachten neergelegd over weigering omgangsrecht (dat is topje van de ijsberg, want nog veel meer wordt niet eens een klacht GEREGISTREERD!) Ook zouden we een regering hebben, justitie heeft waarschijnlijk dan 10 keer zoveel volk nodig om dat te verwerken.
Stel dat het toch voor de rechtbank zou komen.... ik geef een voorbeeld als referentie... 1,5 jaar lang een kind weghouden van de ander ouder. Met moeite bij de strafrechter gekomen....6 maanden celstraf... in beroep omgezet in voorwaardelijke celstraf....

Knoei niet met de toekomst van je zoon en laat politie en justitie ver weg...ze doen niet wat het zou moeten doen, noch hebben ze de oplossingen voor de gevolgen daarvan als ze toch betrokken geraken.

De sleutel ligt bij jou en de oplossing en consequenties in de schoot van welke van jou intenties de bovenhand zal halen!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

ovan

#8 , 28 jul 2011 10:48

....Ik breng mijn dochter stipt op tijd naar huis... laatst was ze 6 min te laat en er werd al gedreigd de politie te bellen...
Ik zou die mannen hun gezicht willen zien als mama dat effectief had gedaan voor 6 minuutjes :wink:
Ik heb hun gezicht gezien:
Ik was ooit 10 minuten te laat en de politie stond daar al. (het is 5 minuten rijden van politiekantoor naar haar huis) Ik vroeg aan de agenten of ik een verklaring moest afleggen. Hij zei.."nee, alles spreekt voor zich." "haar intenties zijn duidelijk". :roll:

Erg voor het kind om zo bij mama toe te komen!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

roderidder

#9 , 28 jul 2011 12:15

Vandaag nog gehoord wat de intenties zijn/waren van de pdk

De nieuwe richtlijn (hoe politie moet handelen) is er nog niet, en dat is wat telt. De intenties bij het opstellen van die nieuwe richtlijnen van de pdk: vanaf de 1ste aangifte politie ter plaatse. Er lopen nog paralelle initiatieven van politiezone/s. Dit alles moet dus gestroomlijnd worden.

Nog dit: als politie een misdrijf vaststelt dan zijn ze verplicht de PDK in kennis te stellen van dit misdrijf.
Er is hier in dit gerechtelijk arrondisement (Turnhout) een nieuwe wind op komst, de samenwerking met het arrondisement Mechelen wordt steeds intenser.

RR

lucgescheiden

#10 , 28 jul 2011 18:58

M.a.w. alle ouders die weigeren hun vonnis na te leven komen wijken uit naar elders in het land?
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”