De consequeties door het positief aan te pakken zijn heel groot (positief) voor de communicatie tss gescheiden ouders, voorbeeld naar het kind, opvoeding van het kind, ...
Mijn ex, weigert onze zoon terug te brengen op zaterdag 30/7 (zoals in onze akte beschreven) ... zal hem terugbrengen op zondag 31/7 omdat hij ervan overtuigd is, dat de verblijfsregeling tot zondag duurt.
wat is de echte motivatie van de papa? Wil hij gewoon moeilijk doen, of had hij al andere plannen gemaakt.... dit is toch wel belangrijk.
Wat kan ik meer doen, dan dit vast te laten stellen door politie en heeft dit grotere gevolgen voor hem?
jij gaat tijd steken in iets wat je zelf kan oplossen.. de politie gaat akte nemen van uw klacht...uw ex zal zijn verhaal doen,....dossier zal NOOIT bij justitie geraken als er niet zo'n 10 klachten volgen..en dan nog. Dus er is nog niet eens sprake van seponering... uw klacht wordt ENKEL gemeld! Niet meer of niet minder...
Ik zou graag mijn zoon bij mij houden de twee laatste weken van augustus, maar zijn fout (dag te laat terug brengen) zal die keuze van mij niet goed praten, he?
je ziet het..hij wil iets..jij wil iets...het is geven en nemen...PRAAT verdorie...'t gaat over jullie zoon!
wat gebeurt er indien dit voor de rechtbank komt?
Er worden jaarlijks meer dan 20.000 klachten neergelegd over weigering omgangsrecht (dat is topje van de ijsberg, want nog veel meer wordt niet eens een klacht GEREGISTREERD!) Ook zouden we een regering hebben, justitie heeft waarschijnlijk dan 10 keer zoveel volk nodig om dat te verwerken.
Stel dat het toch voor de rechtbank zou komen.... ik geef een voorbeeld als referentie... 1,5 jaar lang een kind weghouden van de ander ouder. Met moeite bij de strafrechter gekomen....6 maanden celstraf... in beroep omgezet in voorwaardelijke celstraf....
Knoei niet met de toekomst van je zoon en laat politie en justitie ver weg...ze doen niet wat het zou moeten doen, noch hebben ze de oplossingen voor de gevolgen daarvan als ze toch betrokken geraken.
De sleutel ligt bij jou en de oplossing en consequenties in de schoot van welke van jou intenties de bovenhand zal halen!