#9 , 23 jul 2011 22:03
De EOT werd opgesteld bij de notaris
De buitengewone kosten staan duidelijk omschreven oa: meerdaagse schoolreizen, inschrijvingsgelden hobby's, medische kosten, tijdschriften en boeken betreffende school...
Er staat ook in dat er en gemeenschappelijke rekening moet zijn waarop beide ouders elk 125 euro storten voor kledij, schoeisel. Indien dit bedrag ontoereikend moet het door elke ouder voor de helft bijgepast worden.
Kindergeld komt toe aan de moeder
In praktijk wou ex geen gemeenschappelijke rekening openen, hij stort wel aan mij 125 euro ( nu weet ik waarom hij dat doet, zokan hij 80% terugkrijgen via belastingen)
Hij wil geen buitengewone kosten betalen omdat hij vind dat ik er maar moet komen met kindergeld en 2x125euro. Indien niet moet ik hem dat maar bewijzen.. Dit kan ik alleen bewijzen door elk rekeningetje bij te houden, maar dit is n praktijk onmogelijk, want rekeningen staan niet op naam, en niet overal krijg je een specifieke rekening ( bv kouden op markt, coiffeur, aankoop in massaverkoop enz..) obegonnen werk om dat te bewijzen en volgens mioj ook niet nodig aangezioen in eot staat dat buiengewone kosten bovenp de maandelijkse bijdrae betaald worden , ieder voor de helft.
Ex is chagrijnig over kindergeld, maar iedereen die een beetje weet wat kinderen kosten aan kledij, schoolgerief, schoenen, enz weettoch ook dat je niet ver loopt daarmee. Bovendien gaat elke vrije zaterdag van me naar rondrijden met kids om hen in alles te voorzien ( kledij, schoenen, dokter, tandarts...), ex heeft nog nooit een winkel binnengestapt voor hen.. de kledij wordt wekelijks meegegeven aan hem... zakgeld en belwaarde krijgen ze ook bij mij, bij hem niet.