week-week regeling / dagvaarding slagen en verwondingen

evelyne11
Topic Starter

week-week regeling / dagvaarding slagen en verwondingen

#1 , 17 jul 2011 10:16

Wie kan mij voor het volgende een logische verklaring geven??

Mijn ex werd gedagvaard voor slagen en verwondingen tegenover ons 2-jarig zoontje. Mijn zoontje kwam op een dag thuis met een gebroken dijbeen, mijn ex was er niet mee naar het ziekenhuis geweest, meer nog hij beweerde dat hij van niets wist. Er werd een onderzoeksrechter ingeschakeld, onlangs werd hij voor de feiten gedagvaard voor de correctionele rechtbank, het komt voor in oktober. Niettegenstaande dit, heeft de jeugdrechter toch een week-weekregeling uitgesproken!! Hoe is dit nu in hemelsnaam mogelijk ??? !!!! Na de vaststelling van de beenbreuk ging ik in kortgeding, deze rechter besliste dat mijn ex onze zoon enkel nog mocht zien onder toezicht van het caw. Nu heeft de jeugdrechter dit volledig verworpen. Ik snap er gewoon niets van!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 17 jul 2011 19:22

Laten wij trachten een uitleg te geven. Mijn aanvoelen is dat het wel een straatje zonder eind kan worden, maar laten we het erop wagen.

Vaders zijn vaak diegene die meegaan in het spel. Een gekend zicht is dat vaders hun kind de lucht in gooien, de 2 jarige in de nek plaatsen en zo rondwandelen, maar ook het kind meer ruimte geven om risico volle dingen te ontdekken of zelfs aanmoedigen om die dingen te gaan ontdekken. Het is goed om weten dat er onderscheid gemaakt wordt tussen onvoorzichtigheid en puur kwaad opzet. Hier hebben we dus op het eerste zicht met kwaad opzet te maken, ook al bent U hier zuinig geweest over de details van dit kwaad opzet van slagen en verwondingen.

Meer bepaald beschrijft U zijn versie als "meer nog hij beweerde dat hij van niets wist." De rest is ook voor ons gissen.

Meer nog stel ik zet mijn stout knopke denken aan (tracht u in mijn plaatst mee te denken)
***knopke aan***
men zou zelfs U kunnen gaan beschuldigen met de informatie die U ons hier bezorgd
***knopke uit***
Kortom het zal aan de strafrechter zijn die zal oordelen over schuld en onschuld. Zolang dit niet is gebeurd is men door een juridische bril gezien "onschuldig".

Wat moet een burgerlijke rechter nu? Het basisprincipe is dat deze op dit moment onschuldig is. Wat zeker zal wegen zijn de concrete feiten en daarmee wordt niet het gebroken been bedoeld, maar welk zijn de details over hoe het zover is kunnen komen?

Als men bij iedere peuter of kleuter of elke minderjarige die met een gebroken arm of been of iets dergelijks het hospitaal binnenkomt,maatregelen gaat nemen tegen de ouders dan hebben veel te veel kinderen op hun 18 als het ware gewoon "te weinig" ouder(s) dat zal overblijven. Hier hebben we blijkbaar te maken dat ouders niet meer samenleven en er een strijd om gezag/zorg bezig is. In dit soort situaties is het driedubbel opletten of men krijgt een kind dat langzaam gaat opgroeien tussen ouders die meer vijanschap en/of wantrouwen in zich dragen dan liefde. Zelf ben ik iemand die voorstander is om beide ouders zo goed mogelijk te blijven betrekken bij de opvoeding van hun kinderen.

Mocht U de neiging hebben om Uw kant van het verhaal te verduidelijken en/of nieuwe vragen te stellen, dan zal hier op het JF naar mijn aanvoelen daar ruimte voor zijn.

RR

evelyne11
Topic Starter

#3 , 18 jul 2011 10:40

Ik zal misschien inderdaad mijn verhaal wat verduidelijken, want voor iemand die het hele verhaal niet kent, is uw reactie heel normaal.
Na een weekendverblijf bij mijn ex, brengt hij ons zoontje terug thuis de zondagavond met de woorden 'ik denk dat hij een beetje ziek is'. Mijn 2-jarige peuter, die normaal spring-in-het-veld is als hij thuiskomt, duwde hij in mijn armen als een slappe vod, hij was heel angstig, wou niet aangeraakt worden en had een 'verdwaasde' blik in zijn oogjes. Ik belde onmiddellijk de dokter van wacht, deze deed de normale onderzoeken, geen koorts, oortjes ok, keel ok enz. Ik belde in haar bijzijn mijn ex op om te vragen of er iets gebeurd was, of hij gevallen was of zo. De dokter dacht in de richting van een hersenschudding. Ik kreeg het antwoord dat er niets gebeurd was en dat ik hem met rust moest laten. De dokter verwees ons door naar het ziekenhuis. Daar werden we 3 dagen lang van het ene onderzoek naar het andere gestuurd, van de ene dokter naar de andere. Telkens opnieuw kreeg ik de vraag of mijn zoontje een ongeluk gehad had, of er iets gebeurd was waardoor hij zo kon zijn. Telkens opnieuw moest ik antwoorden dat hij bij zijn papa verbleef en dat deze zegt dat er niets gebeurd is. Alle vitale functies werden onderzocht, hart, nieren, longen, hart, bloed, hersenen, enz... Toen alles bleek in orde te zijn, nam men een botscan en toen bleek zijn rechter dijbeen rats in twee te zijn. Zowel alle dokters als ikzelf waren gechokeerd dat een dergelijke breuk pas drie dagen later aan het licht kwam omwille van een tekort aan info. Gevolg 4,5 weken tractie gevolgd door 10 weken revalidatie om weer te leren stappen.
Waarom schakelde ik een onderzoeksrechter in?
- zoals u vermeldt, een breuk bij een kind kan gebeuren via spelen ed, waarom beweerde mijn ex dat er niets gebeurd was?
- Op het moment van de breuk moet mijn kindje het uitgeschreeuwd hebben van de pijn, waarom vermeldde mijn ex dat niet, waarom ging hij niet naar een dokter?
- Het bot van een 2-jarige is nog heel buigzaam omwille van de aanwezigheid van veel kraakbeen, een dergelijke breuk moet volgens de dokters gebeurd zijn door een heel hevige inslag, die niet ongemerkt kan voorbij zijn gegaan. Mijn ex beweerde dat er niets gebeurd was.

Een ongeluk met een kind kan bij iedereen gebeuren. Stel dat mijn ex de zondagavond vermeld had dat ons zoontje lelijk gevallen was of zo, dan gaf dit al een heel andere kijk op de zaak, en dan was de breuk zelfs die avond zelf nog vastgesteld. Maar aan de andere kant dan ook weer niet, want waarom ging hij er dan zelf niet mee onmiddellijk naar de dokter??
De hele toestand zou in een compleet ander daglicht staan moest mijn ex bv gebel hebben vanuit het ziekenhuis dat ons zoontje gevallen was, dat zijn been gebroken was en dat hij diende opgenomen worden. Dat zou een 'normale' gang van zaken geweest zijn. Maar nee, drie dagen lang liep ik van het ene onderzoek naar het andere met een angstige, wenende 2-jarige, zonder te weten wat er met hem aan de hand was. Het was zoeken naar een speld in hooiberg. Stel dat het een ongelukje was, waarom liet hij dat dan niet weten?? Waarom ging hij dan niet naar de dokter?? Daarbij komt dat ik in het verleden meerdere keren het slachtoffer werd van zijn ongecontroleerde woede-aanvallen, met alle gevolgen vandien.. Ik denk niet dat hierover in het detail hoef te treden..?
Het is nu inderdaad aan de strafrechter om te oordelen in eer en geweten. Ik hoop dat ik niet de enige ben die het heel verdacht vind dat een 'ongeluk' op deze manier verzwegen wordt, de omstandigheden zijn tot op heden nog altijd onbekend, maar een dergelijke klap die mijn zoontje op zijn been kreeg, stel dat dit gebeurde ter hoogte van het hoofd of zo, dan konden de gevolgen een stuk erger zijn. Stel dat het op een dag uitkomt dat het inderdaad om een ongeluk ging, dan vind ik dit een serieuse vorm van verwaarlozing, aangezien er geen dokter werd geraadpleegd. En ook dan vind ik het niet kunnen dat er een week-weekregeling wordt uitgesproken door de jeugdrechter. Een 2-jarige kan nog niet uit zichzelf naar een dokter stappen of hulp inroepen.
Het advies van de procureur van de jeugdrechtbank was om de uitspraak uit te stellen tot er duidelijkheid was omtrent de beenbreuk van ons zoontje. Ik was daar volledig mee akkoord, maar helaas is de jeugdrechter niet verplicht om dit advies te volgen. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik niet van mening moet zijn dat er de week voor het verlof zoveel mogelijk zaken van de baan moeten (uitspraak was op 15juli), zodat ze 'er van af zijn' na het verlof.
Als ik meega in uw denkwijze, dat men mij hierover zou kunnen aanklagen, dat begrijp ik niet zo goed. Per slot van rekening heb ik een vonnis week-weekregeling + een dagvaarding slagen en verwondingen naar het kind toe in de hand. Als men mij hierover aanklaagt, dan zit er zeker 'stront aan de kabel' (sorry voor mijn taalgebruik, het maakt me gewoon allemaal razend) Ik vind het gewoon allemaal niet kunnen, de jeugdrechter in kwestie heeft in mijn ogen niet gehandeld in het belang van het kind.
Ik kreeg reeds een aantal keren de reactie dat interfamiliair geweld moeilijk te behandelen is op de rechtbank, aangezien het 'binnen de muren' gebeurt en zolang er geen bekentenis is, kan er blijkbaar weinig gedaan worden. Komaan, dat is toch larie en apekool. Stel nu, in het ergste geval, dat mijn ex heel doelbewust en opzettelijk het been van ons zoontje brak, precies alsof hij dat dan voor rechtbank zal bekennen !! Aangezien de onderzoeksrechter hem liet dagvaarden, denk (of hoop) ik dat er eindelijk duidelijkheid zal komen. Of kan het dat een onderzoeksrechter hem 'zomaar' laat dagvaarden, ook als hij bv zeker is dat de breuk niet bij hem gebeurd is. Het is trouwens zo dat mijn ex nu beweert dat die breuk bij mij gebeurd is, omdat die pas 3 dagen later werd vastgesteld. En dat is heel frustrerend aangezien ik sinds zijn thuiskomst drie dagen lang non-stop van de ene dokter naar de andere liep om te achterhalen wat er mijn zoontje aan de hand was.
Ik hoop dat mijn verhaal nu enige duidelijkheid schept. Is mijn situatie de 'normale' en 'logische' gang van zaken??

Reclame

roderidder

#4 , 18 jul 2011 16:30

Laten we samenvatten:

1) het 2 jarig kind verblijft 1 week bij papa & 1 week bij mama. Mama vind dit niet goed.
2) Op een keer brengt papa zoonlief terug, maar in plaats van een energiebom was zoonlief die keer een slappe vod. papa meld "ik denk dat hij een beetje ziek is"
3) Je stapt naar de dokter van wacht die eigenlijk niets vind. Je belt in bijzijn van de dokter van wacht naar de vader voor info, de info is dat "er niets gebeurd is"
4) De dokter van wacht denkt aan een hersenschudding en verwijst door naar het ziekenhuis
5) Alle vitale functies werden daar onderzocht. Nadien nam men een botscan en het rechter dijbeen was gebroken.
Zowel alle dokters als ikzelf waren gechokeerd dat een dergelijke breuk pas drie dagen later aan het licht kwam omwille van een tekort aan info.
6) Het is trouwens zo dat papa nu beweert dat die breuk bij mij gebeurd is, omdat die pas 3 dagen later werd vastgesteld
7) mama vat diverse procedures aan, zowel bij de onderzoeksrechter, kortgeding die op verzoek van mama het verblijf bij papa onder toezicht plaatste alsook was er een procedure voor de jeugdrechter
8) de raadkamer heeft de papa doorverwezen naar de correctionele rechtbank voor slagen en verwondingen, de jeugdrechter verbrak het kortgeding en installeerde terug een week/week regeling.
9) mama vind de week week regeling niet goed en stelt diverse vragen waaronder of haar situatie de normale en logische gang van zaken is.

Is dit goed samengevat?
Eenmaal er een goede samengevating is zal ik al je bovenstaande vragen beantwoorden.
deal?

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 18 jul 2011 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

evelyne11
Topic Starter

#5 , 18 jul 2011 17:50

Dit is inderdaad de juiste samenvatting, behalve de precedenten. De papa heeft tot nu toch nog geen week-weekregeling gekregen. Het startte 2 jaar geleden met wekelijks 3 u per week, dit omwille van slagen en verwondingen naar mij toe in het bijzijn van ons toen 6-maand oude baby. Dit veranderde een klein jaar later naar om de 2 weken een weekend. Het is dan tijdens één van die weekends dat het voorval van de dijbeenbreuk zich voordeed. De papa eist wel al van in het begin week-weekregeling.

roderidder

#6 , 18 jul 2011 17:54

Mijn advies is dat je hem die week/week gunt en samen met hem tracht tot een akkoord te komen. Je zou kunnen voorstellen dit vb. onder voorwaarden te laten installeren en als je slim bent dezelfde voorwaarden aan jezelf opleggen.

Oeps wat snel gereageerd en ff aanpassen. De jeugdrechter is mij in die zienswijze voorgeweest.

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 18 jul 2011 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

roderidder

#7 , 18 jul 2011 17:59

Het feit dat de beenbreuk is vastgesteld betekend nog niet dat de er is vastgesteld dat er een schuldige is vastgesteld, noch er hier informatie is die je ons in staat stelt duidelijk en zonder twijfel te kunnen oordelen of die beenbreuk er door kwaad opzet is gekomen.

Stel (met de info dat we hier hebben!) dat de papa naar de OR stapt of u rechtstreeks daagt voor de correctionele ... Het zal niet de eerste keer zijn dat de verdediging zo reageert en dan sta je beide voor die strafrechter

RR

Tori_B

#8 , 18 jul 2011 18:31

Sorry, maar ik vind het toch ook wel straf dat er een week-week wordt verkregen nadat dit voorval gebeurde (met de precedenten van slagen en verwondingen) en wanneer er nog geen week-week was. Moest die er al geweest zijn...dan zou ik nog ergens kunnen volgen dat ze dit zo laten voorlopig. Maar het was een weekend om de 14 dagen. Bovendien vind ik je kindje nog erg jong. Ik kan je echt goed begrijpen dat je hier compleet gek van wordt!

Maar de beslissingen die de (jeugd)rechtbank nemen, daar heb ik al meer de gekste dingen over gehoord hoor. Je bent echt geen alleenstaand feit. De zus van een collega heeft zo ook een week-week opgelegd gekregen, nadat haar ex haar in elkaar had geslagen, hij was verslaafd aan alcohol en drugs, maar op het moment dat ze voor de rechtbank staan, was hij net een 'kuur' aan het volgen om daarvan af te geraken (14 dagen!!!) en hij zou zijn leven beteren. Hij kreeg week-week over hun 22 maanden oude dochtertje!!! Sorry, ook daar kon mijn verstand niet bij!

Als je al niet gerust kan zijn omtrent de veiligheid van je kindje (en dan nog zo jong)...sorry, maar je haar zou van minder overeind komen!

Veel moed!

roderidder

#9 , 18 jul 2011 18:45

Ik kan je echt goed begrijpen dat je hier compleet gek van wordt!
En kan je ook begrijpen dat papa's hier compleet gek van worden?
Trouwens wat moet nu zo een jong kind bij een compleet gekke ouder, dat mag niet kunnen, daar moet toezicht bij komen !

Zo simpel is het om als ouders in een levenslang conflict te geraken. Een conflict waar noch de ouders, noch de kinderen beter van worden.
Let wel: Ook dat kan een ernstige vorm van kindermishandeling/verwaarlozing zijn.

Het is juist dat, dat moet vermeden worden.

RR

Lucke

#10 , 18 jul 2011 19:43

Week-week regeling.....
Ben verbaasd!!!!

Ik heb één enkele overnachting gekregen van de jeugdrechter in voorlopig vonnis.... Enkel omdat de mama loog over verschillende feiten dat ik niet over de nodige nutsvoorzieningen beschikte (in een nieuw huis badkamer, nieuwe keuken, nieuwe babykamer enz...)
Stel me ENORME vragen bij het gerecht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu al een jaar dat ik mijn dochter weinig zie en ze wordt groot!

En bij jullie zonder enig probleem week/week...

Tori_B

#11 , 18 jul 2011 20:03

En kan je ook begrijpen dat papa's hier compleet gek van worden?
Wat heeft dit nu met mama's of papa's te maken? Heb ik dat gezegd? In dit geval kan ik begrijpen dat de mama gek wordt ja! Moest het omgekeerd zijn, dan zou ik begrijpen dat de papa gek werd ja. Wat heeft dit er nu mee te maken? Niet iedereen hier is per definitie van mening dat een jong kind bij de mama moet zijn, en de papa slechts een weekend regeling moet krijgen. Maar bij elk topic reageer je wel op die manier. Ik kan begrijpen dat dat door je persoonlijke situatie komt, maar daar gaat het hier toch niet om?

Tori_B

#12 , 18 jul 2011 20:05

Week-week regeling.....
Ben verbaasd!!!!

Ik heb één enkele overnachting gekregen van de jeugdrechter in voorlopig vonnis.... Enkel omdat de mama loog over verschillende feiten dat ik niet over de nodige nutsvoorzieningen beschikte (in een nieuw huis badkamer, nieuwe keuken, nieuwe babykamer enz...)
Stel me ENORME vragen bij het gerecht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu al een jaar dat ik mijn dochter weinig zie en ze wordt groot!

En bij jullie zonder enig probleem week/week...
Inderdaad Lucke! Ik ken je verhaal en ik begrijp ook jouw uitspraak bij het gerecht niet. Ongelooflijk... Ik heb zelf ook al gemerkt dat het niet gaat om het belang van het kind op de rechtbank, hoewel het dat wel zou moeten. Maar degene die het best toneel kan spelen, kan liegen en de beste advocaat kan betalen, die 'wint'. En dan nog...

roderidder

#13 , 18 jul 2011 22:05

De juiste samenvatting:
a) Het startte 2 jaar geleden met wekelijks 3 u per week, dit omwille van slagen en verwondingen naar mij toe in het bijzijn van ons toen 6-maand oude baby.
Dit veranderde een klein jaar later naar om de 2 weken een weekend. papa heeft steeds een 50/50 regeling gewild.
1) het 2 jarig kind verblijft 1 weekend op 2 bij papa het overige bij mama. Papa vraagd nog altijd 50/50 en mama vind dit niet goed.
2) Op een keer brengt papa zoonlief terug, maar in plaats van een energiebom was zoonlief die keer een slappe vod. papa meld "ik denk dat hij een beetje ziek is"
3) Je stapt naar de dokter van wacht die eigenlijk niets vind. Je belt in bijzijn van de dokter van wacht naar de vader voor info, de info is dat "er niets gebeurd is"
4) De dokter van wacht denkt aan een hersenschudding en verwijst door naar het ziekenhuis
5) Alle vitale functies werden daar onderzocht. Nadien nam men een botscan en het rechter dijbeen was gebroken.
Zowel alle dokters als ikzelf waren gechokeerd dat een dergelijke breuk pas drie dagen later aan het licht kwam omwille van een tekort aan info.
6) Het is trouwens zo dat papa nu beweert dat die breuk bij mij gebeurd is, omdat die pas 3 dagen later werd vastgesteld
7) mama vat diverse procedures aan, zowel bij de onderzoeksrechter, kortgeding die op verzoek van mama het verblijf bij papa onder toezicht plaatste alsook was er een procedure voor de jeugdrechter
8) de raadkamer heeft de papa doorverwezen naar de correctionele rechtbank voor slagen en verwondingen, de jeugdrechter verbrak het kortgeding en installeerde terug een week/week regeling.
9) mama vind de week week regeling niet goed en stelt diverse vragen waaronder of haar situatie de normale en logische gang van zaken is.

RR

roderidder

#14 , 18 jul 2011 22:39

... Ik heb zelf ook al gemerkt dat het niet gaat om het belang van het kind op de rechtbank, hoewel het dat wel zou moeten. Maar degene die het best toneel kan spelen, kan liegen en de beste advocaat kan betalen, die 'wint'. En dan nog...
Zelf merk ik dat rechters vaders discrimineren op basis van geslacht, leeftijd van het kind,... dit is m.i. onwettig. Rechters mogen m.i. niet discrimineren, ze moeten zich in de eerste plaats houden aan de wet.
een vb.

Code: Selecteer alles

Artikel 2§1 kinderrechtenverdrag: De Staten die partij zijn bij dit Verdrag, eerbiedigen en waarborgen de in het Verdrag beschreven rechten voor ieder kind onder hun rechtsbevoegdheid zonder discriminatie van welke aard ook, ...of andere omstandigheid van het kind of van zijn (of haar) ouder of wettige voogd.
Tussenconclusie:
Een kind of een ouder gaan discrimineren omwille van de leeftijd van het kind
is met andere woorden onwettig.
Nochtans gebeurd dit nog steeds massaal!
***************************************************************************************

>>Het startte 2 jaar geleden met wekelijks 3 u per week, dit omwille van slagen en verwondingen naar mij toe in het bijzijn van ons toen 6-maand oude baby.
Juridisch gezien is het de strafrechter die hier moet oordelen over schuld of onschuld. Als dit in een vonnis van een burgerlijke rechter staat, dan sta je sterker, maar ik herhaal dat het de strafrechter is die moet oordelen over de schuld of de onschuld. Zolang die strafrechter niet overgegaan is tot oordeel "schuldig" zal in het strafregister niets van die feiten terug te vinden zijn. Ook een (leeg)strafregister kan een element zijn waar een burgerrechter rekening mee kan houden.

Terwijl de burgerrechter grootdeels handeld naar overteuging (lees doet veelal zijn goesting) oordeeld die strafrechter eerder of er voldoende bewijzen lastens de verdachte en lastens de hem ten lasten gelegde feiten in zijn strafdossier zitten. Pas dan gaat die strafrechter doorgaans over tot het schuldig verklaren van de verdachte. (uitzondering is assisen, cfr. Clottemans) en eventueel komt wordt een effectieve straf uitgesproken. Pas nadat er een strafrechterlijk vonnis is, moet de jeugdrechter daar in principe rekening mee houden (lees ook hier, doet er veelal gewoon zijn goesting mee)

Wat hier op dit moment in deze topic ontbreekt in deze draad zijn die "bewijzen". Ik lees hier op dit moment nergens een bewijs dat de vader hier de dader is. De opzet... ook hier kan met de gegevens die hier voorhanden zijn niemand iets zeggen dat de beenbreuk er is gekomen met opzet. De papa wijst naar mama en de mama naar de papa. Ok wil de dader zich bekend maken?

Komen we terug op wat Tori_B schrijft... als dat waar is, en ja ook ik ga daar een flink stuk in mee dat moeten we ons hier op het JF toch ook eens bezinnen wat het beste is voor zo een kind?
En ja mijn standpunt is dat vrede tussen de ouders van bijzonder grote en van prioritaire orde is komt steeds terug. Argumenten die op empirisch wetenschappelijke basis reeds zijn vastgesteld dat dit niet zo is blijven voor zover ik mij herrinner altijd of zo goed als altijd achterwege. Vaak, zoniet altijd (met uitzondering van de gevaarssituatie) is ervoor zorgen dat beide ouders maximaal betrokken blijven bij de opvoeding van hun kinderen het beste voor hen.

U vroeg naar een logische verklaring m.b.t. de normale gang van zaken:
De logica is dat het al dan niet "schuldig" verklaard worden van slagen en verwonding naar het kind toe en daar een effectieve straf bij wordt uitgesproken een inpact kan hebben op de burgerrechter (dit zijn zoals men noemt gewijzigde omstandigheden). Als dit niet gebeurd kan dit juist nadelig zijn gelet mogelijke klachten van laster of via de burgerrechter waar men het voeren van vijantschappelijk ouderschap als argument naar voor zou kunnen brengen.

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 18 jul 2011 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

ovan

#15 , 18 jul 2011 23:46

....En ja mijn standpunt is dat vrede tussen de ouders van bijzonder grote en van prioritaire orde is komt steeds terug. Argumenten die op empirisch wetenschappelijke basis reeds zijn vastgesteld dat dit niet zo is blijven voor zover ik mij herrinner altijd of zo goed als altijd achterwege. Vaak, zoniet altijd (met uitzondering van de gevaarssituatie) is ervoor zorgen dat beide ouders maximaal betrokken blijven bij de opvoeding van hun kinderen het beste voor hen....
m.a.w...gezond verstand en echt in het belang van de kinderen...maar weeral..twee zaken dat je bij justitie zelden tegenkomt...
men is bekwaam om schade aan te richten, maar niet om het op te lossen. En waarom ben ik niet verwonderd?

Mijn ex is (2 jaar geleden) veroordeeld geweest voor de psychologische mishandeling van mijn dochter, haar 1,5 jaar van mij weg te houden tegen vonnissen in en o.a. met oudervervreemding als gevolg. In eerst instantie 6 maanden effectieve gevangenisstraf en in beroep omgezet in voorwaardelijk.
Toch blijft men mijn dochter aan haar toevertrouwen en zie ik ze om de 14 dagen niet eens een heel weekend. Burgerlijke Jeugdrechtbank oordeelde 6 maanden geleden dat er zelfs geen noodzaak van verandering van omgangsregeling was omdat er (volgens hun) geen gewijzigde omstandigheden waren... dat vonnis was nog maar 20 dagen warm of "tiens-tiens"...de POS jeugdrechtbank oordeelt dat er ernstige problemen zijn en stelt de soc. dienst aan. Deze heeft dan weer 4 maanden nodig om vast te stellen dat er idd ernstige problemen zijn op vlak van soc., intelectueel, gezondheid, .... POS dus. ze willen haar sturen naar een OBC...terwijl wij (papa, plusmama, zus,...) al bijna 7 jaar met open armen staan om het kind op te vangen, ondersteuning willen geven .... Er zijn geen argumenten om ze niet bij ons (de papa en z'n gezin) te sturen... er zijn 10000 argumenten dat het niet goed gaat bij mama en haar omgeving.....het loopt mis met het kind omdat men gewoon de kans blijft geven aan de ouder die éénzijdig slechte bedoelingen heeft.
En als het kalf verdronken is ...ja...wat dan? toch niet erkennen dat er eigenlijk ik het verleden verkeerde beslissingen werden genomen zeker....
Een tip aan iedereen...in een 50/50 verdeling krijgt elke ouder evenveel kans en tijd om voor het kind te zorgen...verkwist die in eerste instantie niet met strijd, maar met te laten zien wat voor ouder je bent. En hoe meer je het kind hebt hoe groter de verantwoordelijkheid naar het kind en de andere ouder. Misbruik het niet!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Terug naar “Echtscheiding”