Veranderen van hoederecht?

RBMtje
Topic Starter

Veranderen van hoederecht?

#1 , 13 jul 2011 14:25

Mijn ouders zijn gescheiden en ik sta ingeschreven bij mijn mama.
Het is zo dat ik een week bij mijn papa ben en een week bij mama.
Hier zou ik nu graag verandering in brengen en enkel om de 14 dagen het weekend naar mama gaan.
Ik ben meerderjarig, student en zou graag weten waar ik allemaal rekening mee moet houden.
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jul 2011 14:33

Met niets meer.
U bent meerderjarig vanaf 18 jaar ga en sta je waar je wil en kan je verblijven en gedomicilieerd zijn WAAR je wil.

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 13 jul 2011 15:28

Franciscus heeft zeker door een juridische bril gekeken een punt.
waar je rekening moet houden is met je slaagkansen voor je diploma.
Steun krijgen van je ouders kan daarom belangrijk zijn. Je bent jong en mogelijk beinvloeden je ouders je gemoed, maar dat zal ook omgekeerd kunnen zijn.
Veranderingen in dit soort zaken heeft een zeker risico inzake die gemoedstoestand.

Je kan nu kiezen, maar rekening houden met gemoedstoestand van iedereen zou ik zeker doen.
RR

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jul 2011 15:32

RR ook een punt

lucgescheiden

#5 , 27 jul 2011 14:37

Inzake deze gemoedstoestanden kan u wel enige zaken in opweging nemen:
- een wijziging in de verblijfsregeling, vormt een gewijzigde omstandigheid, waarop ouders kunnen reageren.
- u wijzigt een gelijke verblijfsregeling naar een ongelijke, daardoor worden
de financiële afspraken tussen uw ouders, met betrekking tot u kosten, geschaad.
Mogelijke reactie van vader, zou kunnen zijn: een vordering van (verhoogde?) alimentatie ten nadele van moeder.
Gezien deze tot vijf jaren terug vorderbaar blijft, dient een en ander dus op papier gezet te worden.
Indien u tevens een adreswijziging zou doorvoeren, ontneemt u moeder wellicht ook aftrekposten op haar belastingsaangifte, die dan mogelijk zullen overgaan op vader...

In uw plaats zou ik: alvast alle partijen rond de tafel proberen te brengen, om gezamelijk een schriftelijke oplossing uit te werken.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”