welke rechten heeft mijn zoon

chrysnya
Topic Starter

welke rechten heeft mijn zoon

#1 , 07 jul 2011 08:07

onlangs is mijn zoon door zijn vrouw op straat gezet
nadat ze bij zijn schoonmoeder ingetrokken waren ook hun zoontje woont daar
zijn schoonmoeder heeft nog 2 kinderen thuis die onder toezicht van de bijzondere jeugdzorg staan
ondertussen heeft hij een huisje gevonden en wat opgeknapt ook de kinderkamer is in orde
mag mijn zoon zijn zoontje bij hem houden als hij hem is gaan halen bij zijn vrouw
de kleine heeft infeite geen adres want die staat nog op het vorige huis dat ze huurden en dat moest daar al een tijdje geleden uitgeschreven zijn
welke rechten heeft mijn zoon kan hij zomaar de kleine bij zich houden

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 07 jul 2011 14:24

Indien uw zoon zijn adres wijzigde op dat van zijn schoonmoeder, dan dacht ik dat er een vonnis moet zijn vooraleer hij op straat kon worden gezet. Ik meen dat één der ouders anders niet het recht heeft om de andere de toegang tot de voornaamste gezinswoning te ontzeggen.
Maar gezien uw zoon reeds zelf een huisje heeft gevonden, denk ik dat hij zich heeft neergelegd bij de feiten....

Indien er geen enkel vonnis zou bestaan, dan stapt u zoon best naar de vrederechter om het één en ander wettelijk in orde te krijgen,
qua adressen en effectieven verblijven. Hij kan namelijk pas rechten laten gelden wanneer hij zelf met alles in orde is gesteld.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”