idd Luc... en ik vrees dat je je woorden nog gewogen hebt.
@stefaniex: bij het eerste keer lezen van je post, schrok ik even. Maar hoe meer ik het lees, hoe erger ik het vind.
Ik zet mij achter de adviezen en opmerkingen van voorgaande mensen. Elk woord waar ik me vragen bij stel of waar een speciaal gevoel bij heb, heb ik in een ander kleur gezet.
ik ben een moeder van twee dochters en mijn man en ik zijn enkele jaren geleden gescheiden. Sindsdien moeten mijn kinderen iedere woensdag en de zaterdag naar hun vader, maar ook de helft van de zomervakantie, kerstvakantie en paasvakantie. Mijn oudste dochter is 15 en mijn jongste is 13. Ik heb dit toegestaan, omdat ik vond dat hun vader er recht op had en ze hoeven tijdens het bezoeksrecht er niet blijven slapen dus vond ik dit wel oké. Het probleem is nu dat mijn dochters een hekel hebben aan hun vader en hij maakt het hun nu ook niet altijd even gemakkelijk, kunt u mij vertellen tot welke leeftijd ze wettelijk verplicht zijn het bezoeksrecht na te leven?
Eigenlijk zou ik graag zien wat de reactie van de rechter zou zijn als u deze tekst gebruikt om "wettelijk" te willen bereiken wat u nu in gedachte heeft.
Misschien kan je je tekst toelichten of anders schrijven en dan kan het zijn dat mijn opnie wijzigt maar op basis van ik nu lees is mijn advies, aansluitend op dat van Franciscus.
idd tot 18 jaar is het jou verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat je dochters, minstens het omgangsrecht uitvoeren zoals in het vonnis staat, hen daar ook in aan te moedigen en er op toe te zien dat het ouderschap van de vader evenredig inbreng heeft op de opvoeding van je dochters. Mijn advies is zelfs om "het probleem" te bespreken met de vader, hoe jullie als BEIDE ouders dit gaan aanpakken. Het kan mogelijks op een andere manier..en daar kunnen de kinderen in betrokken zijn: vergeet niet dat het vonnis er is indien jullie SAMEN geen andere overeenkomst hebben. Scheiden is geen gemakkelijk procédé. Handel niet als ex, maar als moeder van 2 pubers die een vader nodig hebben net zoals ze een moeder nodig hebben. Als je daar allemaal in slaagt ben je een ECHTE moeder. Want het antwoord op jou vraag is eigenlijk afhankelijk van wat je wil bereiken?