Momenteel zit ik met de handen in het haar.
Ik heb 4 kinderen. 2 uit mijn eerste huwelijk en 2 bij mijn huidige partner.
Tien jaar geleden heb ik het hoederecht over de oudste gekregen. In principe wonen ze bij mij en gaan ze in het weekend 1 nacht en 1 dag naar hun vader. In de praktijk gebeurde het meer dan eens dat ze in de weekends ook bij mij bleven (vooral de jongste) of dat ze allebei vroeger terug kwamen van hun vader. Voor mij geen probleem.
Maar...sinds oktober is mijn oudste enorm veranderd, momenteel is ze 15. In het begin dacht ik dat het gewoon de puberteit was maar het ging van kwaad naar erger. Het bleef niet alleeen met schreeuwen,alle mogelijke namen heb ik naar mijn kop geslingerd gekregen, er kwam ook agressie bij. Verschillende zaken zijn reeds kapot gemaakt. Daarbij komt ook nog dat we haar verdachten van diefstal. Geld van van de jongste, voorwerpen, sigaretten,.. Twee dingen die verdwenen waren zijn op haar kamer terug gevonden maar ze blijft beweren dat ze er niks mee te maken heeft. Tot overmaat van ramp heeft ze in een "cry for help" een zelfmoordpoging gedaan. Ik zet er nu bij cry for help omdat we er achter gekomen zijn dat dit de enige uitweg bleek voor haar om niet naar school te moeten gaan. Ondertussen is ze reeds 2X in de cirsisopvang geweest. Momenteel zijn we aan het wachten op en bed in de psychiatrie, al van april notabene, en zit ze in dagtherapie.
Maar momenteel gaat het van kwaad naar erger. Roepen tieren schreeuwen weglopen als ze niet onmiddelijk haar zin krijgt (wat ze van mij niet altijd krijgt) Irritant gedrag vertonen omdat ze graag mensen irriteert zegt ze zelf. En het ergste is dat ze vooral tegen mij zo doet. De psychiaters, psychologen hebben wel verschillende hypothese maar weten niet wat er juist is.
Vorige zaterdag is het echt de spuigaten uit gelopen. Ze heeft me lichamelijk aangevallen waarvan je de sporen nu nog kan zien. Psychologen gaan daar niet echt op in. Dat kan allemaal omdat haar emmertje overloopt en dan wordt mij met de vinger gewezen omdat ik een klap tegen haar schouder heb gegeven nadat ze een bureaustoel naar me gegooit heeft.
Nu is mijn emmertje vol gelopen.
Ik wil dat mijn oudste bij haar vader gaat wonen (ongeveer 3 slaapt ze er meestal maar bij de vakantieperiode is ze 14 dagen niet bij hem). Ja het is hard als een mama dat zegt maar ze maakt
de rest van ons gezin kapot.
Een heel verhaal ik weet het maar kan iemand mij helpen????